مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس میزان صادرات قطعی منطقه آزاد ارس به خارج از کشور از سال 92 تاکنون را 206میلیون دلار و به وزن خالص 176هزار تن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محسن خادم عرب‌باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: میزان صادرات مجدد این منطقه در همین مدت 103میلیون دلار و به وزن خالص 23هزار تن است.

وی اقلام صادراتی این منطقه را شامل گوجه فرنگی گلخانه‌ای، کیسه پلی پروپیلنی، گونی های صنعتی پلاستیک، نخ اکریلیک و طناب، کشمش و مغز بادام و گردو، زردآلو، گازوئیل، کامیون، روغن هیدرولیک و ضد یخ برشمرد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس همچنین درخصوص کشورهای هدف صادرات قطعی منطقه اعلام کرد: ترکیه، افغانستان، گرجستان، عراق، امارات متحده عربی، آلمان، مصر، اسپانیا، ارمنستان، فدراسیون روسیه، آذربایجان، پاکستان، رومانی و الجزایر از جمله کشورهای هدف صادرات این منطقه به شمار می‌آیند.

عرب‌باغی با اشاره به سایر اقدامات شاخص در حوزه توسعه صادرات با محوریت اقتصاد مقاومتی گفت: عقد تفاهم‌نامه همکاری و راه‌اندازی دفتر نمایندگـی صندوق ضمانــت صادرات کشور در منطقه، طراحی و آماده سازی سایت پایانه صادراتی و ترانزیتی ارس از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی بر ضرورت پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد و توسعه صادرات غیرنفتی تاکید و خاطرنشان کرد: آمار مربوط به میزان صادرات قطعی و صادرات مجدد منطقه آزاد ارس حاکی از رشد منطقه در این زمینه است.

وی در پایان گروه صنعتی آمیکو، شرکت پاراپلاستیک، شرکت پلی ورد ارس، شرکت نگین فخر آذربایجان و تارلا امین و آیچین تجارت را از واحدهای صادرکننده پیشرو در منطقه آزاد ارس دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از این واحدها برای ارتقا و گسترش فعالیت‌هایشان جزو اولویت‌های ماست.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع است.

این منطقه آزاد با 51 هزار هکتار وسعت بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده است.

 

انتهای پیام/ش

176 هزارتن وزن خالص صادرات منطقه آزادارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.