رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز ایجاد مرکز جذب دانشگاه آزاد را صادر کرده است.

هیچ شخصی صاحب دانشگاه آزاد نیست/  شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز ایجاد مرکز جذب دانشگاه آزاد را صادر کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در مراسم اجتماع بزرگ استادان بسیجی دانشگاه آزاد که در  سالن شهید باکری برگزار شد، اظهار کرد: اسلام برخلاف تفکرات غربی ها دارای تمدنی قوی بوده که روشن‌فکران غربی از روی بغض این مسئله را انکار می کنند و معتقدند تمدن اسلام برگرفته از یونان و دوره رنسانس است.

وی بیان کرد: تمدن اسلامی براساس جهان‌بینی الهی بوده و دینی که در اروپا حاکم است از ادیان ابراهیمی محسوب می شود و هنگامی که مسیحیت به اروپا رفته به جای آنکه غرب را مسیحی کند، مسیح اروپایی شده است.

تلاش دانشگاه آزاد برای جذب استادان متدین

ولایتی با اشاره به اینکه کتاب قانون شیخ الرئیس در حال حاضر در بسیاری از  دانشگاه های علوم پزشکی دنیا تدریس می شود، تاکید کرد: یکی از تحولات در دانشگاه آزاد این است که بخشی از علوم انسانی در هر مقوله ای آورده شود؛ امر مقام معظم رهبر رهبری در خصوص دانشگاه آزاد از تاریخ 30 دی ماه باعث ایجاد تحولی از لحاظ علمی و تحقیقاتی شده است.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد در خصوص اینکه سعی در جذب استادان متدین داریم، عنوان کرد: دانشگاه آزاد با پول مردم راه اندازی شده و دولتی نیست؛ همچنین  شخصی صاحبش نیست و ما با جذب استادان متدین گام مهمی در زمینه تحول برمی داریم.

وی ادامه داد: امیدوارم با همیاری دیگر مراکز، دانشگاه آزاد بتواند نخبگان را جذب کند، خوشبختانه بودجه خوبی برای پژوهش در این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

ولایتی  با بیان اینکه امام راحل (ره) ابوعلی سینا را بعد از معصومین بی نظیر دانسته اند، مطرح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز ایجاد مرکز جذب دانشگاه آزاد را صادر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.