دانش‌آموزان منطقه‌ 12 تهران در قالب برنامه‌های بیست و پنجمین دوره هفته‌ کتاب، پای صحبت‌های مصطفی رحماندوست نشستند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتفاقاتی در حوزه ادبیات در آبان ماه 96 رخ داد. در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم:

نظارت بر روند ترویج کتابخوانی در دستور کار وزارت ارشاد قرار گرفت

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات در شورای فرهنگ عمومی گفت: طی دو جلسه‌ای که در این شورا به طور متوالی برگزار شد، با سازمان‌ها، شخصیت‌ها و نهادهای حاضر پیرامون مسئله کتابخوانی گفتگو کردیم و از این جلسه به یک مصوبه‌ رسیدیم. طی این مصوبه سعی داریم اجرایی سازی و نظارت بر روند ترویج کتابخوانی به همت دستگاه‌های عمومی و میدان دادن به فضاهای اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وزیر ارشاد افزود: مهم این است که همه حلقه‌های فرهنگ مکتوب به غایت این قضیه فکر کنند و غایت این مسیر کتابخوانی است. کتابفروش، کتابدار و کتابخانه به یک هدف باید بیندیشند و آن این است که کتابخوانی شکل بگیرد. کتابداران عزیز و کسانی که در این حلقه قرار دارند باید همگی با هم تلاش کنند. موضوع ترویج کتابخوانی کار یک دستگاه، نهاد و یک وزارتخانه نیست و یک عزم عمومی را می‌طلبد.

شاعر نام‌آشنا برای دانش‌آموزان تهرانی شعرخوانی کرد

در ادامه‌ برنامه‌ها بیست و پنجمین دوره هفته‌ کتاب و همچنین در قالب طرح «کانون مدرسه»، برخی دانش‌آموزان منطقه‌ 12 تهران پای صحبت‌های نویسنده و شاعر نام‌آشنا،‌ مصطفی رحماندوست نشستند.

بر این اساس شاعر صددانه یاقوت،‌ در این فرصت با نقل برخی داستان‌ها و خوانش اشعارش با مخاطبان دبستانی خود درباره‌ مطالعه و ضرورت آن صحبت کرد.

وی در این دیدار برخی از قصه‌های انگشتی و لالایی‌های خود را خواند و به سوال‌‌های دانش‌آموزان درباره‌ راهکارهای ورود به شغل نویسندگی و نیازمندی‌های آن پاسخ داد.

اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه» برگزار شد

اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه» با حضور مجید غلامی جلیسه مدیرعامل موسسه خانه کتاب، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا بهرامی دبیر جشنواره و محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در خانه کتاب برگزار شد.

مراسم اختتامیه جایزه کتاب قیصر امین‌پور برگزار شد

مراسم اختتامیه جایزه کتاب قیصر امین‌پور، با حضور جمعی از شاعران در خانه هنرمندان برگزار شد.

در آغاز این مراسم بیوک ملکی مسئول دفتر شعر جوان در خصوص جایزه قیصر امین‌پور گفت: داوری جشنواره قیصر امین‌پور را ساعد باقری، علیرضا طبایی، محمدرضا محمدی نیکو، فاطمه سالار وند و بهزاد زرین پور برعهده داشتند. در بیشتر جلسات داوری جایزه حاضر بودم و می‌دیدم داوران محترم با چه حساسیت و دقتی شعرها را خواندند و نقد کردند.

در این مراسم رسول پیره نامزد دریافت جایزه قیصر امین‌پور درباره این جایزه ادبی پیش از شعرخوانی‌اش بیان کرد: جایزه قیصر امین‌پور یک لطف ویژه‌ دارد که به ما انگیزه شرکت در آن را می‌دهد. اینکه جایزه به نام قیصر امین‌پور است، خود در ایجاد شور و شوق خاصی در ما تاثیر می‌گذارد.

مدیر کل دفتر چاپ و نشر وزارت ارشاد معارفه شد

مراسم معارفه مهرزاد دانش به عنوان مدیر کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور محمد سلگی سرپرست معاونت امور فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.