مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در این استان از آبانماه تا کنون تولید و روانه بازار مصرف شده است.

حسین کیخا مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: هم اینک هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت گوجه فرنگی خارج از فصل اختصاص دارد.

کیخا گفت: برداشت این محصول از آبان ماه در سیستان و بلوچستان آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: بیشترین سطح زیر کشت گوجه فرنگی خارج از فصل سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های چابهار، کنارک، سرباز و نیکشهر وجود دارد.

وی با بیان اینکه متوسط برداشت گوجه فرنگی از هر هکتار ۳۰ تن است گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۴۸ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان سانسید، کال جی، چف و سوپر چف را از عمده‌ترین ارقام کشت گوجه فرنگی خارج از فصل در این استان ذکر کرد.

کیخا خاطر نشان کرد: شرایط آب و هوایی مناسب جنوب سیستان و بلوچستان این منطقه را به گلخانه طبیعی تبدیل کرده به طوری که کشاورزان با کشت محصولات خارج از فصل نظیر گوجه فرنگی، هندوانه، بادمجان و پیاز ضمن ایجاد درآمد برای خود نیاز بازار را نیز تامین می‌کنند.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید دوبار محصول را دارند.

هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

انتهای پیام/ع

 آغاز برداشت گوجه فرنگی درسیستان وبلوچستان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار