یک مقام آمریکایی اعلام کرد زندان گوانتانامو آماده پذیرش زندانیان جدید است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ -- رئیس جمهوری آمریکا -- ماه ژانویه گذشته فرمانی را امضا کرد که دستور باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا را مبنی بر تعطیلی زندان گوانتانامو در جزیره کوبا لغو کرد.

دریاسالار کرت تید «Kurt Tidd»، فرمانده ستاد فرماندهی عملیاتی (ارتش آمریکا) در آمریکای جنوبی، گفت: «در حال حاضر، 41 نفر در آن جا (زندان گوانتانامو) در بازداشت به سر می برند. ما آمادگی داریم در صورت لزوم زندانیان دیگری را در این بازداشتگاه بپذیریم».

وی که در مقابل نمایندگان آمریکا سخن می گفت تاکید کرد هنوز دستوری مبنی بر اعزام زندانیان جدید به گوانتانامو صادر نشده است؛ اما در صورت اعزام زندانی جدید، مسئولیت آن پذیرفته خواهد شد.

از سال 2008 تاکنون هیچ زندانی جدیدی به زندان گوانتانامو، که پس از حوادث 11 سپتامبر 2001 آغاز به کار کرد، اعزام نشده است. حداکثر تعدادی که در این بازداشتگاه زندانی شدند، 780 نفر بود که به اتهام ارتباط با گروه های القاعده و طالبان به این زندان اعزام شده بودند. ترامپ در سخنرانی سالانه ریاست جمهوری خود اظهار داشت بیشتر اعضای بازداشت شده گروه تروریستی داعش به زندان گوانتانامو منتقل خواهند شد.

انتهای پیام/

تروریست های داعش به زندان گوانتانامو منتقل می شوند

برچسب ها: آمریکا ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار