مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: برای گاز رسانی به ۱۵۱ روستا درشهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه تا پایان سال آینده برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران در مراسم آغاز گازرسانی به ۱۱ روستای هزار جریب در روستای سه کیله شهرستان نکا، گفت: برای گاز رسانی به ۱۵۱ روستا درشهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه برنامه ریزی شده است.

وی افزود: ۷۸ روستا در منطقه نکا وجود دارد و برای گازرسانی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد که بخشی از آن تا پایان امسال و بخشی دیگر تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

جعفر احمدپور با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا پایان سال به ۲۰ روستای دیگر نیز در این منطقه گاز رسانی کنیم گفت: براساس قانون به همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار باید گاز رسانی صورت گیرد که بر این اساس روستا‌های مختلف استان مازندران از شرق تا غرب این استان در دستور کار گاز رسانی قرار دارد.

محمد اسلامی، استاندار مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه در سال ۹۶ در استان ۵۴۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف عمرانی و زیربنایی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در عمران روستایی و شهری و خدمات زیربنایی، صنعتی و صنایع وابسته به کشاورزی و حوزه کشاورزی، سرمایه گذاری صورت گرفته که تعدادی از طرح‌ها به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در ادامه به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: امروز برای توسعه مازندران بیش از اعتبار به همت، اراده و پشتکار و فضا سازی و گشایش فضای کسب و کار نیاز داریم.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه باید اندازه اقتصاد کشور و استان را بزرگ کرد تا با دیو بیکاری مبارزه کرد، گفت: فرصت‌های شغلی در اقتصاد کوچک، محدود است و برای بزرگ کردن اندازه اقتصاد استان باید مردم مازندران به کمک بیایند.

استاندارمازندران با بیان اینکه نیازمند یک نظام لجستیکی و بازرگانی قوی برای مازندران هستیم، گفت: باید سقف فعالیت‌های اقتصادی را بالا بکشیم، در مازندران در سال جاری تا کنون بالغ بر ۳۳۰ میلیون دلار صادرات انواع کالا صورت گرفته است و صادرات ۳ میلیاردی در سال را در برنامه ششم توسعه برای مازندران هدف گذاری کردیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه باید موانع را از پیش روی فعالان اقتصادی برداریم، افزود: نیروی کار در مازندران باید فعالانه کار کند و با ارتقا کیفیت تولید، باید سهم مازندران از بازار افزایش یابد و بازار استان، پایدار شود.

وی با بیان اینکه بزرگ کردن اقتصاد نیاز به کار و تلاش، مراقبت مستمر، فضای آرام و هماهنگی و همدلی دارد، گفت: ما نمی‌توانیم با تشتت آرا و با ناهماهنگی‌ها و عدم همکاری بخش‌های مختلف توقع توسعه داشته باشیم. باید به ناهماهنگی و بخشی نگری خاتمه دهیم.

وی با اشاره به این که تفاهم نامه یی برای تامین شیر شرکت لبنی کاله با این شرکت منعقد کردیم که با توسعه دامداری‌ها با مشارکت شرکت کاله تحقق خواهد یافت، افزود: شرکت کاله متعهد شده است تا پالایشگاه شیر را در مازندران ایجاد و روزانه ۵ میلیون لیتر شیر از دامداران مازندرانی خریداری نماید

استاندار مازندران در پایان بر مصرف بهینه گاز، آب و برق تاکید کرد و گفت: باید به تولید و اشتغال پایدار برسیم و تحقق این مهم در گرو بازار پایدار است.

علی‌محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: اکنون ۳۰ پیمانکار در محور‌های مختلف روستایی و کوهستانی شرق مازندران در حال تلاش برای گازرسانی به مناطق مختلف هستند.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده امسال ۲۰ روستای شرق مازندران از نعمت گاز سالم و پاک بهره‌مند می‌شوند و سپس تلاش داریم تا سال آینده بین ۵۰ تا ۶۰ روستا از این نعمت گاز برخوردار شوند.

شاعری با اشاره به بحث فاضلاب شهری در شهر‌های شرق مازندران، گفت: در این بخش هم ۵ میلیارد تومان ردیف بودجه گرفته شده است و به زودی در سه شهر بهشهر، نکا و گلوگاه عملیاتی می‌شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: آب شرب هم از نیاز‌های مهم مردم منطقه است که این مهم هم به زودی در پنج شهر خلیل‌شهر، رستمکلا، بهشهر، نکا و گلوگاه عملیاتی می‌شود.

وی گفت: با توافق‌های انجام شده و براساس موافقت‌نامه‌ها، آب‌رسانی به شهر‌های مختلف شرق مازندران از ابتدای سد گلورد به‌زودی آغاز می‌شود و به ترتیب هر ساله ۳۰ روستای دارای مشکل آب، آب‌رسانی می‌شوند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: ۱۰۰ کیلومتر احداث جاده و ۷۰ کیلومتر روکش از برنامه‌های مهم در دست اقدام است که از این مقدار، ۳۳ کیلومتر در حوزه شهرستان نکا است که براساس زمان‌بندی اجرایی می‌شود و مشکلات در بخش راه، آب و جاده رفع می‌شود.

با برگزاری مراسم گازرسانی به ۱۱ روستای هزار جریب نکا و شرق مازندران در روستای سه کیله ۱۲۰۰ خانوار روستا‌های مختلف با هزینه کرد و اعتبار ۸۵ هزار میلیون ریال از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/آ

خداحافظی ۱۵۱ روستای هزار جریب نکا با سوخت‌های فسیلی

برچسب ها: گاز ، اقتصاد مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.