نگارخانه قباد شیوا افتتاح شد

در هفتاد و هفتمین زادروز قباد شیوا، نگارخانه ای به نام او در پردیس تئاتر تهران افتتاح شد.

نگارخانه قباد شیوا افتتاح شدبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در زادروز قباد شیوا گرافیست و طراح پیشکسوت ایرانی، جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی و عرصه نمایش با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تولد 77 سالگی او را با افتتاح نگارخانه شیوا جشن گرفتند.

در این مراسم شهرام کرمی مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اظهار کرد: بسیار خوشحالم به بهانه این نگارخانه دوستانه و صمیمانه گرد هم آمده ایم. مسئولان پردیس تئاتر تهران در راستای تکریم بزرگان فرهنگ و هنر، هریک از سالن های نمایشی این مجموعه را به نام بزرگانی از جمله مرحوم داوود رشیدی، محمدعلی کشاورز، علی نصیریان، جمشید مشایخی، بهرام ریحانی و محمود استاد محمد نامگذاری کرده اند.

وی افزود: پردیس تئاتر تهران به یک نگارخانه نیاز داشت. افتتاح نگارخانه ای به نام استاد قباد شیوا از برنامه های این مجموعه بود. از آنجا که سالن های نمایشی به نام بهترین های عرصه تئاتر و نمایش نامگذاری شده است، پس نگارخانه هم می بایست به نام شخصی باشد که نام او هم وزن و هم شأن این بزرگان باشد. از طرفی استاد قباد شیوا از دسته هنرمندانی است که از طریق فعالیت های تجسمی کمک های شایانی به پیشرفت تئاتر داشته است. صمیمانه افتتاح این نگارخانه را به ایشان و مجموعه پردیس تئاتر تهران تبریک عرض می کنم.

در ادامه، زهرا پاشایی گرافیست جوان که مدیریت هنری این نمایشگاه را برعهده داشت ضمن تقدیر از مسئولانی که متولی این اتفاق بودند، گفت: قباد شیوا برای من فقط یک استاد نیست. کسی است که داشته های هنری ام را مدیون او هستم.

وی افزود: هنرمندان تجسمی برای ارائه آثار خود نیاز به فضا و چاپ کتاب دارند. ای کاش مسئولان شهرداری تدبیری بیندیشند تا هنرمندان بتوانند آثار خود را در سطح شهر هم به نمایش بگذارند.

در ادامه، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهر تهران را به عنوان کلان شهر بسیار بزرگ نام برد و گفت: در هرجای دنیا اگر شهری 1 میلیون جمعیت داشته باشد آن را کلان شهر می نامند. اگر 3 میلیون باشد ابر کلان شهر می گویند. تهران میانگین 11 میلیون جمعیت دارد؛ پس فراتر از ابرکلان شهر است. با وجود این حجم از تراکم جمعیت، هر تعداد اماکن فرهنگی هنری در این شهر ساخته شود، بازهم کم است. هر مجموعه فرهنگی هنری که تأسیس می شود، برای مردم و هنرمندان است.

وی ادامه داد: پردیس تئاتر تهران از مجموعه های بسیار مجهز است که برای از بین بردن اختلاف فرهنگی مناطق مختلف تهران، در جنوب شهر واقع شده است. نگارخانه شیوا از این پس اعتبار بیشتری به این مجموعه می بخشد و پاتوقی برای گردهمایی هنرمندان تجسمی خواهد بود.

در ادامه نگارخانه شیوا توسط مسئولان و هنرمندان به طور رسمی افتتاح شد و تعدادی از آثار گرافیکی قباد شیوا با موضوع تئاتر و همچنین تعدادی پوستر از سایر هنرمندان -که به مناسبت تولد استاد شیوا طراحی شده بودند- در این گالری به نمایش درآمد.

 

انتهای پیام/

نگارخانه پردیس تئاتر تهران گشایش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار