با بسته ورزشی شنبه 28 بهمن ماه، کاری از باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته ی خبری امروز، استقبال پرشور جامعه ورزش و جوانان کرمان از کاروان پیکر مطهر شهدای گمنام، پومسه روی جیرفتی بر سکوی سوم مسابقات پومسه و  قرآن کشور، برگزاری المپیاد دارت استان کرمان به میزبانی رفسنجان، صعود مشترک کوهنوردان راوری و زرندی به قله گردوی زرند، تشکیل شورای تخصصی فنی ـ مهندسی اداره کل ورزش و جوانان کرمان و مسابقات پهلوانی و زورخانه ای در رفسنجان پیگیری شده است.

 

* استقبال پرشور جامعه ورزش و جوانان کرمان از کاروان پیکر مطهر شهدای گمنام

کاروان پیکر مطهر ۲۰ شهید گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس وارد فرودگاه بین‌المللی کرمان شد و در طول مسیر، مورد استقبال پرشور جامعه ی ورزش و جوانان استان کرمان قرار گرفت.

در روزهای پایانی ایام فاطمیه‌‌(س)، کاروان پیکر مطهر 20 شهید گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس امروز به فرودگاه بین‌المللی کرمان وارد و مورد استقبال پرشور و کم نظیر مردم شهیدپرور کرمان، جوانان و ورزشکاران قرار گرفت.

یادآور می شود: قرار است این شهدا در شهرستان‌های انار، رفسنجان، شهربابک، سیرجان، کرمان و عنبرآباد تدفین شوند.

 

* پومسه روی جیرفتی بر سکوی سوم مسابقات پومسه و  قرآن کشور

نرجس شریفی به عنوان نماینده استان کرمان در نخستین دوره مسابقات آزاد قرآن و پومسه ویژه مربیان و داوران تکواندو در گروه زنان با 126.25 امتیاز در جایگاه سوم کشور قرار گرفت.

نخستین دوره مسابقات آزاد قرآن و پومسه ویژه مربیان و داوران تکواندو کشور در گروه زنان در فدراسیون تکواندو کشورمان برگزار شد.
رقابت‌ها در بخش قرائت (ترتیل) و اجرای فرم های پومسه در دو رده سنی 22 تا 50 سال و 36 تا 50 سال با حضور نمایندگانی از استان های اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد و مازندران پیگیری شد که از میان آنها 17 نفر موفق شدند به فینال راه پیدا کنند.
در پایان، در رده سنی 36 تا 50 سال زهره پورحسینی از استان خراسان رضوی با 145.75 امتیاز اول شد، کبری سخایی از استان قم با 129.85 امتیاز عنوان دومی را بدست آورد و نرجس شریفی از استان کرمان با 126.25 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

 

* برگزاری المپیاد دارت استان به میزبانی رفسنجان

المپیاد دارت استان کرمان به میزبانی هیئت انجمن های ورزشی و با همکاری شرکت خط لوله و مخابرات نفت شهرستان رفسنجان با رقابت150دارت باز آقا و خانم از سراسر استان برگزار شد.

این مسابقات با حضور تیم های کرمان، رفسنجان، گلباف، سرچشمه، سعیدیه کرمان، برق منطقه ای کرمان، هنرستان تربیت بدنی و ... در سالن ورزش شهرک نفت رفسنجان برگزار شد.

در پایان این رقابت ها، در بخش آقایان، تیم های گلباف، سعیدیه الف کرمان و حراست علوم پزشکی رفسنجان به ترتیب عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.

در بخش بانوان نیز تیم های نفت رفسنجان، گلباف و برق منطقه ای کرمان مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

 

* صعود مشترک کوهنوردان راوری و زرندی به قله گردوی زرند

۴۵ کوهنورد راوری و زرندی به قله ۳ هزارو ۲۰۰ متری گردوی زرند صعود کردند.

احمد محمدی، رییس هیئت کوهنوردی شهرستان زرند گفت: کوهنوردان شهرستان های زرند و راور در ارتفاعات غربی شهرستان زرند، منطقه عمومی سبلوییه موفق به صعود مشترک به قله گردو به ارتفاع بیش از 3 هزار و 200 متر شدند.

وی افزود: روستای سبلوییه زرند یکی از روستاهای تاریخی و مرتفع این شهرستان است که سالانه پذیرای تعداد زیادی از کوهنوردان و توریست های حوزه اکو توریسم می باشد.

 

* تشکیل شورای تخصصی فنی ـ مهندسی اداره کل ورزش و جوانان کرمان

در راستای هم افزایی و ارتقای سخت افزاری پروژه های عمرانی و زیربنایی، صبح امروز شورای تخصصی فنی ـ مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان تشکیل شد.

در نخستین جلسه ی این شورا، حسن علی اکبری به عنوان دبیر این شورا، حکمت الله سیدی به عنوان مشاور عالی مدیرکل در حوزه فنی و مهندسی و عضو شورا و مهدی افشار زاده به عنوان مشاور در حوزه فنی و مهندسی و عضو شورا انتخاب شد.

تدوین مقررات ملی ساخت و ساز اماکن ورزشی، نظام نامه توسعه استاندارد در ورزش، تفاهم نامه های میان دستگاهی با محوریت توسعه مهندسی ورزش و نیز تبیین جایگاه مهندسی ورزشی در قانون تأسیس وزارت ورزش از جمله مواردی بودند که در اولین نشست مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

 

* مسابقات پهلوانی و زورخانه ای در رفسنجان

اولین دوره مسابقات پهلوانی و زورخانه ای شهرستان رفسنجان، به مناسبت ایام الله دهه فجر، جام زنده یاد میرزاحسین پهلوان با حضور بیش از 180 شرکت کننده از رفسنجان و بخش های تابعه در قالب 12 تیم برگزار شد.

 در پایان این رقابت ها که در دو رده زیر 15 سال و بالای 15 سال با قضاوت داورانی از هیئت استان برگزار شد، در مجموع تیمی زورخانه های جوادیه رفسنجان و شهدای کاظم آباد به ترتیب عناوین اول و دوم را از آن خود کردند.

زورخانه های شاهرخ آباد و امام علی هرمزآباد نیز به طور مشترک سوم شدند.

در این رقابت ها با حضور مسئولان استانی و محلی به تمامی ورزشکاران حکم، مدال قهرمانی و لوح سپاس اهدا شد.

این مسابقات به همت هیئت پهلوانی و زورخانه رفسنجان و همکاری اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ب

اخبار ورزشی کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار