هشدار جهاد کشاورزی مازندران به صاحبان چاه های غیر مجاز

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سوخت از اول اسفند امسال به چاه های فاقد پروانه، تعلق نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حیدرپور رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه 57 هزار حلقه چاه کشاورزی در استان قابلیت دریافت پروانه را دارند، گفت : 150 هزار حلقه چاه کشاورزی در مازندران وجود دارد که تنها 50 درصد آنان دارای پروانه است.

وی با اشاره به اینکه بیش از50 درصد چاههای  غیرمجاز  فاقد پروانه زیر 20 متر در استان شناسایی شد، افزود: کشاورزانی که نام آن‌ها در فهرست چاه‌های فاقد پروانه حفر شده قبل از سال ۸۵ قرار دارند، می‌توانند به امور منابع آب تابعه شرکت آب منطقه‌ای در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برداشت بی رویه از سفرهای زیرزمینی با استفاده از حفر چاه های غیرمجاز که خطر کم آبی و خشکسالی در پی دارد.

حیدرپور افزود : در مناطق شرق استان به دلیل برداشت از چاههای مجاز و حفرچاههای غیر مجاز در معرض تهدید جدی شوری آب قرار گرفته است.

وی گفت : ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در ۲ سال اخیر با حکم مراجع قضایی بسته شد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه سالانه یک میلیارد متر مکعب آب از منابع آبی زیرزمینی استان برداشت می شود گفت : مالکان ۹۰ هزار حلقه چاه مجاز باید متناسب با میزان بهره برداری که در پروانه آن‌ها قید شده ازآب زیرزمینی استفاده کنند و اضافه برداشت از آب زیرزمینی بر اساس قانون تخلف محسوب می‌شود.

حیدرپور افزود: بیش از ۵۰ هزار حلقه چاه فاقد پروانه بهره برداری و ۳ هزار حلقه چاه نیز غیرمجاز در مازندران فعال است.

انتهای پیام /ر

چاه های فاقد پروانه در مازندران بدون سهمیه سوخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار