هیچمند مطرح کرد؛

استفاده از راه‌حل‌های سبز در کنترل تغییرات آب و هوایی موثر است

نماینده آلمان در توسعه زیست محیطی در ایران گفت: استفاده از راه‌حل‌های سبز در کنترل تغییرات آب و هوایی و حفاظت از لایه ازون موثر است.

استفاده از راه‌حل‌های سبز در کنترل تغییرات آب و هوایی موثر استبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارسل هیچمند نماینده آلمان در توسعه زیست محیطی در ایران در نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: سازمان‌های همکاری بین‌المللی آلمان تحت عنوان آژانس اجرایی فعالیت خود را از سال‌ 1998 در ایران بدون هیچ وقفه‌ای ادامه داده است و به تعهدات خود در ایران پایبند بوده و علاوه بر توسعه روابط به دنبال ارائه حمایت‌های فنی است.

وی افزود: GIZ پروکلیما‌ با دفتر طرح‌ ملی حفاظت از لایه ازون‌ همکاری نزدیکی داشته و بعد از تصویب فاز دوم پروژه HPMP در ماه نوامبر سال 2016 این همکاری را برای سالیان آتی نیز ادامه خواهد داد. ایران در برنامه‌ای برای تغییر مسیر صنعتی شدن تحت پروتکل‌ مونترال‌ متعهد به انجام همزمان حذف مواد مخرّب‌ لایه ازون‌ و همچنین محدود کردن رشد و استفاده از گازهای‌ HFC است که هر دو این مواد در نهایت سبب گرم شدن زمین می‌شوند. پروژه‌های جدید C4 و ODF بانک‌، در حال حاضر در مرحله‌ اجرا با همکاری‌های مستقیم ذی‌ نفعان ایرانی است. مشارکت پایدار در فناوری‌های سبز برای پروژه مدیریت بانک مواد مخرّب لایه ازون‌ به حذف مواد مخرّب لایه ازون کمک می‌کند، لذا پروژه C4 یا مشارکت‌های جهانی در راستای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، بر محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای تمرکز دارد.

نماینده آلمان در توسعه زیست محیطی در ایران گفت: صنعت در بسیاری از کشورها از جمله ایران ستون فقرات کشور است، به عقیده ما توسعه صنعت سبز، فرصت‌ها و فناوری‌ها را ایجاد می‌کند.

هیچمند تصریح کرد: در کشور آلمان در زمان‌های نه چندان دور رودخانه‌ها به علت ورود فاضلاب‌های صنعتی و خانگی خشک شدند، جنگل‌ها به علت‌ باران‌های اسیدی و آلودگی‌های ناشی از صنعت، ترافیک‌ و آلودگی هوا در حال از بین رفتن بودند و این حادثه ای بسیار وحشتناک بود. قوانین و موافقت‌نامه‌های داوطلبانه با صنعت موجب به وجود آمدن راه حل های نوآورانه و توسعه پایدار محیط زیستی شد. امروزه محیط زیست آلمان حتی در شهرها کیفیت بسیار خوب و بالایی از زندگی را به وجود آورده است. همچنین آلمان بهترین تولیدکننده و صادرکننده‌ فناوری‌های زیست محیطی در خصوص حفاظت از آب، هوا، خاک یا انرژی و منابع دیگر است.

نماینده آلمان در توسعه زیست محیطی در ایران گفت:می‌توانیم برای تهویه مطبوع و عایق بندی با استفاده از فناوری های زیست محیطی و بر پایه مواد طبیعی اقدام کنیم.

وی افزود: از همان ابتدا نه تنها حفاظت از لایه ازون بلکه تغییرات آب و هوا و به همان اندازه بهره‌وری از انرژی در کشور آلمان نیز مد نظر بوده است. تغییر تکنولوژی هزینه‌بر است، پس استفاده از راه‌حل‌های سبز در کنترل تغییرات آب و هوایی و حفاظت از لایه ازون موثر است.

هیچمند گفت: مقررات اتحادیه اروپا در رابطه با گازهای مخرب لایه ازون و محدود کردن گازهای گلخانه‌ای پس از اجباری شدن موجب به دست آوردن نتایج امیدوار کننده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار