سخنگوی شورای شهر تهران عنوان کرد؛

نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت نیازمند حمایت تمام قد دولت آینده

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اتمام فرآیند نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی در تهران حمایت تمام قد دولت آینده را می‌طلبد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران، با اشاره به نقش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو، افزود: برای اینکه چرخه پیشرفت به سمت قله‌ها دچار توقف نشود همه طبق قانون برای انتخاب رییس جمهور بعدی در حال تدارک هستند و کاندیدا‌ها با ارائه برنامه هایشان خود را در معرض رأی مردم قرار دادند و مهم‌تر از هرچیزی در ۸ تیر با مشارکت بالا، بهترین گزینه‌ای که می‌تواند کار‌های فعلی و مهمی را که شروع شده پیگیری کند، رئیس جمهور شود.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته، اما به پایان رساندن این اقدامات می‌بایستی اولویت رئیس جمهور بعدی باشد، گفت: در مورد شهر تهران هر کسی رئیس جمهور شود باید به عنوان دستگاه اجرایی و دولت وظایفی را که قانون برای او بر شمرده در قبال تهران به عنوان پایتخت کشور انجام دهد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تهران یک «کشور شهر» است و یکی از موضوعات مهمی که باید به آن رسیدگی شود مسئله ناوگان عمومی حمل و نقل است، اظهار کرد: البته همه کلانشهر‌ها باید در مورد توسعه حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گیرند؛ اما وضعیت تهران اورژانسی‌تر است که باید دولت بعدی اتمام کار‌های ناتمام دولت سیزدهم را به پایان برساند.

وی با تأکید بر اینکه شورای شهر اولویت نخست خود را در حوزه بودجه و برنامه‌های توسعه‌ای توجه به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قرارداد، بگونه‌ای که نیمی از بودجه شهرداری تهران به این مسئله تخصیص داده شده است، ادامه داد: انصافا شهرداری تهران نیز اقدامات زیادی را در این خصوص انجام داده است و با کمک دولت در حوزه توسعه تاکسی، اتوبوس و مترو اقدامات خوبی انجام داده است. 

نادعلی ادامه داد: ادامه نوسازی ناوگان و گسترش آن حتما می‌بایست در دستور کار و اقدامات دولت بعدی باشد و هر کدام از این کاندیدا‌ها که رئیس جمهور شوند می‌باید به مانند شهید آیت الله رئیسی، پای کار بایستد تا خرید‌های واگن، اتوبوس و ... که از حمایت مستقیم دولت برخوردار بود، به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه اتمام فرآیند نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی در تهران حمایت تمام قد دولت آینده را می‌طلبد، گفت: ادامه و تکمیل فرآیند توسعه حمل و نقل عمومی نیازمند کمک دولت است و نباید این چرخه خدمت و نوسازی در حوزه ناوگان دچار ترمز و توقف شود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار