امام‌جمعه پل‌دختر گفت: دفاع فاطمه زهرا (س) از ولایت الگوی مناسبی در راستای کمال و سعادت انسان‌ها و بشریت است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام محمد سوری روز سه‌شنبه در جمع عزاداران فاطمی در مسجد جامع شهر پل‌دختر با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این ایام فرصت مناسبی برای بررسی ابعاد مختلف و سبک زندگی حضرت زهرا (س) که بهترین الگو برای زندگی ساده و سالم است.

وی به مظلومیت، صبر و استقامت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: بی‌بی دو عالم الگوی مناسب صبر و استقامت و دفاع از حق و حقیقت در راستای اشاعه اهداف دین و پیامبر اسلام (ص) و امامت و اسوه بردباری و ساده زیستی است که این صبر را به بهترین وجه ممکن به نمایش گذاشتند.

امام‌جمعه پل‌دختر گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در ابعاد مختلف زندگی از جمله همسری مناسب و مادری دلسوز و مهربان و فداکار بهترین الگو برای زنان مسلمان است که این سبک زندگی مایه آرامش جامعه می‌شود.

وی افزود: جامعه امروز ما برای پیشبرد اهداف والای اسلام و ارتقا ارزش‌های ناب دینی و پیاده کردن آن در خانواده و اجتماع نیاز به نهادینه کردن سیره و روش زندگی فاطمی و ترویج این فرهنگ دارد.

حجت‌الاسلام سوری گفت: امروز اشاعه فرهنگ فاطمی در جامعه و پرورش نسل‌هایی مؤمن با روحیه انقلابی و پشتیبان ولایت فقیه می‌تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی و اخلاقی پیش رو را بردارد و موجب تحکیم بنیان خانواده و به‌ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

وی افزود: صبر و استقامت و دفاع عملی و جانانه دخت نبی مکرم اسلام (ص) از دین و ولایت تنها مختص زمان حیات این بانوی بزرگوار نیست بلکه این استقامت و صبر بر مصائب و رسوا کردن ظالمان زمان درسی برای استحکام و زنده ماندن دین بوده است.

امام‌جمعه پل‌دختر گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) بنت النبی و ام الائمه و منشأ تمام خوبی‌ها است که خداوند آسمان و زمین را به خاطر ایشان آفرید که الگو گرفتن از سیره و منش این بانوی بزرگوار اشاعه همه خوبی‌ها و کمال سعادت را به دنبال دارد.

در این مراسم با شکوه مردم، مسئولان و ارادتمندان و عاشقان ائمه اطهار (ع) با مرثیه سرایی و روضه خوانی مداح اهل‌بیت (ع) به عزاداری در رثای بی‌بی دو عالم فاطمه زهرا (س) پرداختند.

در پایان این مراسم عزاداران در مسجد جامع شهر پل‌دختر میهمان نذری حضرت صدیقه طاهره (س) بودند.

انتهای پیام/د

دفاع فاطمه زهرا (س) از ولایت الگوی برای کمال بشریت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.