یک‌ هزار و ۵۳۷ مددجوی بهزیستی همدان شاغل شدند

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: تاکنون برای یک‌ هزار و ۵۳۷ مددجوی بهزیستی استان همدان شغل ایجاد شده است.

یک‌هزار و ۵۳۷ مددجوی بهزیستی همدان شاغل شدند.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ الوند ، مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه  امسال اعتبار حوزه مشارکت‌های مردمی در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان همدان 23 میلیارد تومان از تبصره 16 بند د است افزود:امسال 15 بانک عامل شامل بانک ملی، ملت، توسعه تعاون، صادرات و انصار طرف قرارداد با بهزیستی هستند و این پول در اختیار آنها قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: این میزان اعتبار باید برای یک‌ هزار و 222 نفر از مددجویان بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار، معلولان و افرادی که دوران ترک را در مراکز اقامتی میان مدت گذرانده‌اند اشتغال ایجاد شود و تاکنون برای یک‌ هزار و 537 مددجوی بهزیستی استان همدان شغل ایجاد شده است.

 مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه  از این تعداد  373 نفر در روستاها و در بخش های کشاورزی، دامپروری و خدمات متناسب با محیط جفرافیایی معادل 5 میلیارد و 867 میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت شده است اظهار داشت: این رقم از 367 نفر تعهد ایجاد اشتغال برای بهزیستی استان بیشتر بوده و تا پایان سال نیز افزایش خواهد یافت.

 الوند خاطرنشان کرد: امسال با صدور 41 مجوز تأسیس مراکز غیردولتی برای 123 نفر افراد غیر پوشش و همچنین برای 60 نفر دیگر از طریق واگذاری مکان‌های قابل اشتغالزایی، شغل ایجاد شده است.

 وی با اشاره به اینکه  2 هزار و 112 نفر از مددجویان بهزیستی جویای کار هستند اضافه کرد: برای اشتغال پایدار مددجویان، دوره‌های آموزشی مهارت های زندگی ویژه محیط کار، کارآفرینی و بازاریابی در قالب طرح آماده‌سازی شغلی در نظر گرفته شده است تا مددجویان ضمن آشنایی با این مهارت‌ها وارد بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه براساس آخرین آمار 2 هزار و112 نفر از مددجویان بهزیستی در استان دارای شرایط، جویای کار هستند، تصریح کرد: هدف از ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی ایجاد توانمندسازی است.

 الوند با اشاره به اینکه هدف از ایجاد شغل برای مددجویان توانمندی آنها است یادآور شد: پس از ایجاد شغل برای هر مددجو راستی آزمایی و حمایت توسط بهزیستی انجام می‌شود و علاوه بر این با ثبت‌نام در دو سامانه رصد و پرتال بهزیستی، مددجو مورد رصد قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/ج

بیش از یک هزار مدد جو شاغل شدند

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار