۷۲ میلیار تومان اعتبار اشتغالزایی در حوزه گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در جلسه بررسی ثبت نام طرح‌های گردشگری و صنایع دستی در سامانه کارا با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته طرح‌های اشتغالزائی برای مناطق روستائی و عشایری و شهر‌های استان گفت: سهم حوزه گردشگری و صنایع دستی استان از این اعتبارات ۱۵ درصد است که رقمی در حدود ۷۲ میلیارد تومان می‌باشد.
جلیل  جباری تصریح نمود: طرحهائی که از سوی اشخاص معرفی می‌شوند بایستی توسط کمیته کارشناسی شهرستان مربوطه به دقت مورد ارزیابی قرار گرفته و توجیه اقتصادی و اشتغالزائی بودن آن محرز باشد ضمن اینکه قبل از هر چیز، طرح مزبور مجوز لازم را از مبادی مربوطه داشته باشد و با این شرایط است که متقاضی طرح می‌تواند نسبت به ثبت نام آن در سامانه کارا و متعاقب آن اخذ تسهیلات اقدام نماید.
همچنین جلیل رستم پور سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ثبت نام در این سامانه گفت: تا این لحظه ۴۴۱ نفر در حوزه‌های مربوط به این اداره کل ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: اکثر این پرونده‌ها مربوط به مشاغل حوزه صنایع دستی است که شامل ۲۰۵ پرونده می‌باشد و بقیه مربوط به سرمایه گذاری در حوزه تاسیسات گردشگری، راه اندازی کمپ‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی است.
انتهای پیام/ح


تشکیل جلسه بررسی ثبت نام طرح‌های گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در سامانه کارا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.