۹۰ درصد از سرمایه گذاران آمل در شهرک صنعتی تشبندان، لاله آباد و خارج از استان مازندران به دلیل فقر زمین سرمایه گذاری کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فروزان رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آمل گفت: ۳۶۴ واحد در ۱۷۰ هکتار  از شهرک‌های صنعتی امام زاده عبداله،بابکان ، جمشید آباد و رینه این شهر مستقر است .

وی افزود: ۹۰ درصد از سرمایه گذاران آمل در شهرک صنعتی تشبندان، لاله آباد و خارج از استان به دلیل فقر زمین سرمایه گذاری کردند.

فروزان با بیان اینکه ۴۳۵ فقره واحد بهره بردار وجود دارد، افزود: در این واحد‌ها ۱۶ هزار و ۸۷۹ نفر مشغول به اشتغال هستند که ۵۰ درصد بیمه شدگان در بخش صنعت فعال هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آمل با بیان اینکه در آمل ۴ شهرک صنعتی فعال وجود دارد، گفت: با توجه به فعال بودن واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی آمل در افق ۱۰ ساله نیاز به ۵۰۰ هکتار دیگر زمین است.

وی گفت: در صورت محقق شدن شرایط برای شروع به کار ۴۳۹ واحد دیگر دارای پروانه، برای ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالرایی صورت می‌گیرد.

فروزان از وجود ۲۳۵ واحد معدنی در مازندران خبرداد وافزود: از این تعداد ۶۷ واحد معدنی در آمل مستقر است که ۳۷ واحد فعال هستند و روزانه ۶ هزار کامیون شن و ماسه صورت می‌گیرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آمل از کسب رتبه نخست آمل در جذب بسته رونق تولید تسهیلات درمازندران خبرداد وافزود: ۱۵ میلیارد تومان اگر محقق شود حدود ۵۲ میلیارد تومان توسط واحد‌های صنعتی جذب خواهد شد.

فروزان تاکید کرد: سهم بری آمل از سوی استان ۱۸۷۰ نفر بود که تاکنون در حوزه صنعت معدن و تجارت بیش از ۲۷۵۰ نفراشتغال جذب و در سامانه رسد ثبت شد.

انتهای پیام/آ

سرمایه گذاری در خارج از شهر آمل به دلیل نبود زمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.