مدیر کل ورزش و جوانان لرستان گفت: از رئیس فدراسیون کوهنوردی درخواست داریم به نصب دیواره صخره نوردی در شهرستان‌های لرستان کمک کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی یاور عزیر پورمدیر کل ورزش و جوانان لرستان اظهارداشت: علی رغم اینکه در بخش کوهنوردی استان محدودیت تجهیزات و منابع داریم، اما علاقه مندی اعضای این هیئت به ورزش بسیار مفرح کوهنوردی سبب شده تا به کمبود‌ها و محدودیت‌های کار توجه نشود و اتفاقات خوبی در ورزش استان به ویژه هیئت کوهنوردی رقم بخورد.

وی کوهنوردی را یک ورزش کامل دانست و افزود: جامع کثیری علاقه‌مند به کوهیپمایی هستند و این به سلامت عمومی جامعه کمک می‌کند و به نحوی این ورزش صرفه‌جویی در حوزه بهداشت و سلامت مردم است؛ در حوزه ورزشکاران قهرمان نیز ورزشکاران سطح بالایی داریم که از این حیث به خود می‌بالیم.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان عنوان کرد: با توجه به رویکرد نوع دوستانه‌ای که هم استانی‌های ما به ویژه جامعه کوهنوردی ما دارد، در شرایط گوناگون همواره کمک حال ستاد‌های بحران هستند.

وی به کمک‌های کوهنوردان لرستانی برای پیدا کردن اجساد کوهنوردان اشترانکوه اشاره کرد و گفت: در حوادث اشترانکوه تعدادی کوهنوردان گرفتار شدند و جان خود را از دست دادند که کمک کوهنوردان لرستانی با سایر همنوردهایشان سبب شد تا اجساد آن‌ها در کمترین زمان ممکن پیدا شود.

عزیزپور با بیان اینکه کوهنوردان لرستانی با حداقل امکانات، بهترین عملکرد‌ها را دارند، تصریح کرد: حدود ۴۶۰ متر دیواره کوهنوردی در مجموعه مرکز استان نصب شده است، اما سایر شهرستان‌ها نیز درخواست و تقاضای نصب دیواره دارند.

وی خاطرنشان کرد:چند سالن ورزشی در اختیار کوهنوردان می‌گذاریم، اما از رئیس فدراسیون کوهنوردی درخواست داریم تا دیواره‌های صخره نوردی در شهرستان‌های لرستان نیز نصب شود.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان اظهارداشت: شرایط آب و هوایی لرستان اجازه می‌دهد برخی از این تجهیزات و دیواره‌ها در فضای باز ایجاد شود از این رو در شهرستان‌های جنوبی استان مانند پلدختر، کوهدشت و رومشکان می‌توان در فضای باز این امکانات را فراهم کرد در سایر شهرستان‌ها نیز آمادگی داریم تا فضا در اختیار بگذاریم.

انتهای پیام/م

دیواره صخره نوردی در شهرستان‌های لرستان نصب شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.