رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: ماهی قرمز باید فاقد هرگونه علائم بیماری مثل بیماری‌های قارچی و انگلی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: با توجه به نزدیک شدن عید نوروز و سنت خرید ماهی قرمز جهت سفره هفت سین؛ لازم است کلیه مراکز عرضه ماهی قرمز قبل از اقدام به فروش ماهی مجوز‌های لازم را از شبکه دامپزشکی اخذ نمایند.

وی با تاکید بر عدم خرید ماهی از افراد دوره‌گرد، دستفروشان و سایر مراکز غیرمجاز افزود: ماهیان این مراکز به دلیل عدم رعایت شرایط و اصول بهداشتی از سلامت لازم برخوردار نیستند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک با اشاره به اینکه ماهی قرمز باید فاقد هرگونه علائم بیماری نظیر بیماری‌های قارچی و انگلی باشد ادامه داد: تحرک مناسب، عدم زخمی بودن ماهی و عدم بیرون زدگی و تو رفتگی چشم‌ها، بخشی از صفات یک ماهی سالم محسوب می‌شوند.

وی نگهداری ماهی قرمز را در یخچال از اشتباهات رایج دانست و بیان کرد: نگهداری این ماهیان در مکان‌هایی که موادغذایی نگهداری می‌شود، می‌تواند موجب آلوده شدن مواد غذایی به عوامل بیماری‌زا شود و عدم ایجاد استرس، نگهداری در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد، تغذیه مناسب و آب فاقد کلر و تعویض به موقع آب از نکات بسیار مهم در نگهداری ماهی قرمز است.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد به منظور حفظ سلامت ماهی، هنگام خرید و یا تعویض آب آکواریوم از تماس مستقیم دست با ماهی خودداری کنند.

انتهای پیام/ی

ماهی قرمز باید فاقد هرگونه علائم بیماری نظیر بیماری‌های قارچی و انگلی باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار