رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: استان ما رتبه سوم کشوری از لحاظ داشتن تولیدکنندگان برتر ملی بخش کشاورزی را دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برترملی و استانی بخش کشاورزی کردستان که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزارشد،گفت: ۹ نفر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی کردستان به عنوان نمونه ملی انتخاب شدند و استان ما از این لحاظ رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی یکی از برنامه های اولویت دار بخش کشاورزی استان را افزایش سطح اراضی آبی خواند و عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی و بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار هکتار هم دیم است.

وی بیان کرد: با توجه به میزان رواناب و وجود سدهایی در استان،برآورد شده ۳۰۰هزار هکتار اراضی آبی به سطح اراضی استان افزوده شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان ادامه داد: با مذاکراتی که با وزارت نیرو  طی سه سال اخیر انجام شده ،برای ایجاد ۱۳۰ هزار هکتار اراضی آبی در استان موافقت شده است.

جعفری با اشاره به اینکه بهره مندی از آب های حوزه مرزی استان از سال ۹۵ آغاز شده است،افزوذ: ایجاد حدود ۱۷ هزار هکتار اراضی آبی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیاردتومان درسه شهرستان استان حال اجرا است.

وی عنوان کرد:با پیگیری های انجام شده میزان سطح مذکور تا شهریور سال ۹۷ به ۲۱ هزار هکتار افزایش می یابد که نتیجه این اقدام قطعا افزایش تولید و ثروت و ایجاد اشتغال خواهد بود.

وی از دیگر برنامه های این سازمان در استان را افزایش بهره وری آب ذکر کرد و گفت: ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان مجهز به آبیاری تحت فشار است و به ازای هر هکتار ۵.۵ الی ۹ میلیون تومان کمک بلاعوض برای اصلاح شیوه های آبیاری اختصاص پیدا می کند.

گفتنی است، در این مراسم از ۹ کشاورز نمونه ملی و ۳۲ نمونه استانی با هدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/م

تجلیل از تولیدکنندگان برترملی و استانی بخش کشاورزی کردستان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.