تاکید احزاب سیاسی افغانستان بر اصلاح نظام انتخاباتی

رهبران احزاب و جریان‌های سیاسی افغانستان در نشستی در کابل موضع مشترک شان را در رابطه به انتخابات پارلمانی اعلام کردند و خواست‌ خود را به دولت ارائه کردند.

تاکید احزاب سیاسی افغانستان بر اصلاح نظام انتخاباتیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رهبران احزاب و جریان‌های سیاسی افغانستان در نشستی در کابل موضع مشترک شان را در رابطه به انتخابات پارلمانی اعلام کردند و خواست‌ خود را به دولت ارائه کردند.

رهبران احزاب و جریان‌های سیاسی با توجۀ به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی از دولت وحدت ملی افغانستان خواستند تا حکومت نظام انتخاباتی را اصلاح نمایند.

در نشست احزاب و جریان‌های سیاسی، رهبران حزب جمعیت اسلامی، حزب اسلامی، حزب جنبش ملی اسلامی، حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، حزب افغان ملت، حزب وحدت اسلامی، جبهه ملی نوین افغانستان، حزب حق و عدالت، حزب حراست اسلامی و روند حفاظت از ارزش‌های جهاد و مقاومت حضور داشته‌اند.

آنها با تاکید از حکومت و جامعه جهانی خواستند که نباید با محروم کردن احزاب و جریان های سیاسی از حق اشتراک در انتخابات، حق بخش اعظم مردم افغانستان ضایع شود.

این درحالی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاریخ برگزاری انتخابات شورای ملی را ۱۶ سرطان/ تیر سال ۱۳۹۷ میلادی تعیین کرده‌است.

گفتنی‌ست که آگاهان در بخش انتخابات به این نظرند که دولت در تاریخ تعیین شده، نمی‌تواند که انتخابات را برگزار نماید، زیرا حکومت هنوز زمینۀ برگزاری آن را مساعد نکرده است.

از سوی دیگر، دولت در نشست‌های مختلف، بر برگزاری انتخابات در زمان معین آن تاکید کرده است و گفته که کارهایی در بخش برگزاری انتخابات سال پیش رو صورت گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار