برخی گوشی‌های جالب که طی 10 سال در کنگره جهانی موبایل MWC معرفی شده‌اند را مشاهده می‌کنید.

معرفی های شاخص در MWC طی 10 سال گذشته

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها همه نگاه‌ها در دنیای فناوری به کنگره جهانی موبایل MWC 2018 در بارسلونا دوخته شده است. در این نمایشگاه برخی شرکت های مطرح در زمینه گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ، پرچمدار خود را معرفی می کنند. برخی از شرکت‌ها گوشی‌های میان رده معرفی می کنند و برخی نیز تصمیم به معرفی نکردن گوشی در این نمایشگاه می گیرند. به طور خلاصه می توان گفت این نمایشگاه به اندازه‌ای مهم هست که از مدت ها قبل گمانه زنی ها درباره اقدامات شرکت ها در آن آغاز شود.

در این مطلب قصد داریم دستگاه ها و گوشی های هوشمند برجسته و جالب توجه را یادآوری کنیم که در طول 10 سال گذشته در کنگره جهانی موبایل اتفاق افتاده است. البته نیازی به گفتن نیست که ممکن است شما برخی از گوشی های برجسته در نمایشگاه MWC در دو یا سه سال گذشته را به یاد داشته باشید، اما یادآوری گوشی های 10 سال پیش می تواند جالب باشد چرا که 10 سال برای صنعت تلفن همراه زمان بسیار زیادی است و تحولات شگرفی در این عرصه اتفاق افتاده است.

 2017

گوشی های جدید احتمالا برای ما تازه هستند.  ال جی G6 گوشی پرچمدار شرکت کره ای در این سال عرضه شد و توانست علاقه مندان به ال جی را به خود جذب کند. سامسونگ در این سال نسبت به سال های قبل آرام ظاهر شد و تبلت گلکسی تب S3 تنها پیشنهاد برجسته سامسونگ بود. هوآوی با گوشی P10  و P10 پلاس به خاطر دوربین دو گانه و رنگ های متنوعش قابل توجه بود. و در انتها گوشی بلک بری KeyOne بود که نشان داد صفحه کلید فیزیکی هنوز می تواند ادامه داشته باشد.

معرفی های شاخص در MWC طی 10 سال گذشته

 2016

در این سال ال جی G5 با طراحی ماژولار خود حضور جالبی داشت. G5 دارای قطعاتی بود که می توانست بر روی گوشی اضافه شود و کارآیی آن را بهبود بخشد. همچنین G5 از باتری جدا شدنی (Removable) برخوردار بود. برای سامسونگ گوشی گلکسی S7  و S7 Edge با قابلیت مقاومت در مقابل آب به میدان آمد و توانست در کشورمان توجه تعداد زیادی از مردم را به خود جلب کند.

معرفی های شاخص در MWC طی 10 سال گذشته

2015

بدون شک بزرگترین  معرفی های سامسونگ در MWC 2015 اتفاق افتاده است. گلکسی S6 و S6 Edge با طراحی فلز و شیشه از سازه های پلاستیکی که پیش از این استفاده شده بود پیشی گرفت.HTC One M9  دیگر گوشی قابل توجه در سال 2015 بود.

معرفی های شاخص در MWC طی 10 سال گذشته

2014

سامسونگ با پرچمدار حود گلکسی S5 به این میدان پا گذاشت. پرچمداران سامسونگ معمولا با توجه مخاطبان همراه می شوند. این گوشی با قابلیت مقاومت در مقابل آب در بین گوشی هایی با طراحی پلاستیکی جای مناسبی باز کرد.همچنین گوشی شرکت ژاپنی سونی Xperia Z2 نیز در زمان معرفی توجه زیادی به خود جلب کرد.

معرفی های شاخص در MWC طی 10 سال گذشته

2013

ال جی با گوشی   Optimus G Pro و حضور در MWC 2013 در خط محبوب سری G خود پیشرفت کرد. از این موضوع 5 سال می گذرد اما می تواند یکی از خاطره انگیز ترین نمایشگاه ها برای ال جی باشد چرا که ال جی در این نمایشگاه یکی از بازیگران اصلی در حوزه اندروید بود. به غیر از این گوشی دو تبلت شاخص گلکسی نوت 8 و Xperia Tablet Z سونی از راه رسیدند.

معرفی های شاخص در MWC طی 10 سال گذشته

2012

یکی از بهترین دوربین های تمام دوران، دوربین گوشی Nokia 808 PureView بود که در MWC 2012 معرفی شد. این گوشی دارای دوربین 41 مگاپیکسلی بود که می توانست تعداد زیادی از کاربران علاقه مند به عکاسی را وسوسه کند. HTC نیز در این کنگره حضور داشت. شاید تصور گوشی های HTC با بدنه غیر فلزی مشکل باشد اما این شرکت در سال 2012 گوشی HTC One X را با ترکیبی از پلاستیک و پلی کربنات عرضه کرد.

معرفی های شاخص در MWC طی 10 سال گذشته

2011

سامسونگ گوشی Galaxy S II خود را در خلال MWC 2011 معرفی کرد. طی این کنگره LG Optimus 3D با صفحه نمایش 3D توانست تا حد اندکی نظر ها را به خود جلب کند. همچنین Sony Xperia Play نیز با معرفی در این سال به این عرصه قدم گذاشت.

معرفی های شاخص در MWC طی 10 سال گذشته

2010

گوشی HTC Legend با ظاهر شفاف بزرگترین گوشی معرفی شده در نمایشگاه این سال بود. HTC در این متوقف نشد و گوشی های HTC Desire و HTC HD mini (با ویندوز موبایل) را نیز معرفی کرد.

معرفی های شاخص در MWC طی 10 سال گذشته

2009

گوشی های HTC Touch Diamond 2 و HTC Touch Pro2 جزو آخرین گوشی هایی بودند که در پلتفرم ویندوز موبایل مایکروسافت عرضه شدند. HTC باز هم ادامه داد و گوشی HTC Magic دومین گوشی اندرویدی این شرکت بود. همچنین گوشی Samsung OMNIA HD بر پایه Symbian و گوشی  LG GD900 Crystal معرفی شدند.

معرفی های شاخص در MWC طی 10 سال گذشته

2008

شاید به نظر نرسد اما ما به یک دهه قبل بازگشته ایم اما این بازگشت نشان از تغییرات زیاد گوشی ها در یک دهه گذشته دارد. N96 گوشی نوکیا در این سال معرفی شد. سونی اریکسون با استفاده از ویندوز موبایل با گوشی Xperia X1 پا به این میدان گذاشت.در حالی که گوشی  Sony Ericsson W910 "Walkman" طرفداران موسیقی را هدف قرار داده بود.

معرفی های شاخص در MWC طی 10 سال گذشته

انتهای پیام/

10 سال در MWC

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار