مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: وقف‌های جدید شامل وقف تحقیقات علمی، پزشکی، مطبوعات، انرژی هسته‌ایی، ازدواج جوان‌ها و اقتصاد مقاومتی است که نیاز اساسی جامعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حجت الاسلام محمد جواد رئوف سیدنژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» گفت: هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی هر چه بیشتر مردم با آثار معنوی وقف دانست.

وی با اشاره به اینکه وقف های جدید در خراسان شمالی باید براساس نیاز باشد اضافه کرد: اکثر موقوفات ما در سطح کشور مربوط به مراسم عزاداری و سوگواری برای ابا عبدالله الحسین(ع) است اما،احساس می شود که در زمان کنونی به وقف های دیگری در زمینه های مختلف مانند پژوهش، تحقیقات، پزشکی، مطبوعات، انرژی هسته ای، ازدواج جوانان، ایتام و فقرا در جامعه نیاز است.

وی افزود: وقف آرزوهای دیرینه انسان را جامع عمل می پوشاند و نام انسان را ماندگار و پایدار می کند و بعد مرگ نامشان را جاویدان و ابدی خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان بیش از 800 سال قدمت وقف در کشور٬ گفت: موقوفات در کشور ایران بیش از 800 سال و در صدر اسلام از دوران پیامبر و اهل بیت 1400 سال قدمت دارد.

سیدنژاد ادامه داد: اولین هدف از برگزاری جشنواره در رابطه با وقف این است که مردم بهتر و بیشتر موضوع وقف را درک و لمس کنند و بدانند در وقف کردن چه خیری نهفته مانده است و دومین هدف جشنواره٬ این است که نیازهای جامعه را متناسب با وقف‌های جدید به مردم اعلام کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این جشنواره با بیان اینکه افرادی که مال و دارایی خود را وقف می کنند، هنرمند هستند افزود: انسان هنرمند کسی است که زینت موقت را به زینت ماندگار تبدیل کنند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه واقفان هنرمندان تاریخ بشریت هستند ، گفت: انقلاب اسلامی ایران موقوفه ماندگارامام خمینی(ره) است و این وقف از تمام وقف ها کمی تر و با کیفیت تر است.

گفتنی است، در این جشنواره از 19 نفر واقف خراسان شمالی قدردانی شد.

انتهای پیام/آ

کمبود موقوفات در عرصه های پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.