مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی از تشکیل کمیته فنی شفت برای ماشين آلات و لوازم جانبی متناظر با کمیته فنی بین‌المللی استاندارد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  منصور جلایرمدیر کل استاندارد آذربایجان غربی با اعلام خبر تشکیل کمیته فنی  شفت متناظر با کمیته فنی بین‌المللی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد ايران با توجه به اهميت استانداردسازی و كاربرد استانداردهای بين المللی در عرصه تجارت جهانی در نظر دارد مشاركت جمهوری اسلامی ايران را در فعاليت‌های سازمان بين المللی استانداردسازی یا ISO ساماندهی کند.
وی ادامه داد: به اين منظور اداره‌کل استاندارد آذربایجان غربی اقدام به تشكيل كميته‌های متناظر با كميته‌های فنی ایزو كه وظيفه تدوين استانداردهای بين المللی را بر عهده دارند کرده است که اين كميته متشكل از صاحب نظران و خبرگان این عرصه است.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در خصوص ویژگی اعضای کمیته‌های متناظر بیان کرد: اعضای كميته‌های متناظر از گروه‌های فراگير ذيربط و ذينفع كشور بوده و تحت نظارت دفتر مطالعات تطبيقی و مشاركت در تدوين استانداردهای بين المللی مستقر در اين سازمان فعاليت خواهند كرد.
جلایر اظهار کرد: در راستای تشکیل این کمیته نشست تاسيس كميته فنی متناظر با كميته فنی بين المللی تحت عنوان « شفت برای ماشين آلات و لوازم جانبی» در روز سه شنبه هشتم اسفند امسال درمحل اين اداره كل برگزار می‌شود.
وی با بیان دستور كار این جلسه اضافه کرد: آشنايی با سازمان بين‌المللی استاندارد سازی،ایزو، آشنايی با كميته فنی شفت برای ماشین آلات شامل ساختار كميته، تشکیل كميته‌های فرعی و گروه‌های كاری، آشنايی با وظايف دبير، رئيس و نائب رئيس کمیته و در نهایت برگزاری انتخابات و تعيين تركيب اعضای كميته فنی از جمله برنامه‌های نشست کمیته تخصصی متناظر است.

انتهای پیام/م

راه اندازی کمیته فنی شفت برای ماشين آلات و لوازم جانبی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.