سیاستهای کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری بر اساس اولویت بندی استان و با مشارکت دستگاههای عضو شورای راهبردی جمعیت اجرا می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست شورای راهبردی جمعیت استان گفت: به منظور برنامه ریزی صحیح در این خصوص راهکار‌های افزایش آمار ازدواج و ترغیب جوانان به این امر و همچنین آسیب شناسی طلاق در کتابچه ای تدوین و ارائه می‌شود.
وی مشارکت دانشگاه‌ها را در این امر مهم دانست و افزود: اساتید دانشگاه‌ها با انجام پژوهش و تحقیق و همچنین ارائه مقالات کاربردی در زمینه راهکار‌های افزایش جمعیت و ترغیب مردم به فرزند آوری با دستگاه‌های عضو همکاری کنند.
نوروزی رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان هم در این نشست گفت: میانگین سن جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد 28و 15 صدم درصد در سال است که از این لحاظ سومین استان جوان کشور است.
وی با بیان اینکه جمعیت سالمند استان بیش از ۵ هزار نفر است بیان کرد: این تعداد ۷ و یک دهم درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد

نوروزی افزود: جمعیت بارور استان بین سن ۱۸ تا ۴۵ سال ۳۵۱ هزار ۷۷۶ نفر هستند.
تقوی مدیر ثبت احوال استان هم در این نشست گفت: ۱۹۵ هزار ۲۳۶ نفر در استان زیر ۱۴ سال هستند که این تعداد ۲۷ درصد کل جمعیت استان است و این در حالی است که تعداد جمعیت بین سنین ۱۵ تا ۶۴ سال ۴۸۴ هزار ۸۲۳ نفریعنی ۶۸ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه آمار طلاق و ازدواج در استان تقریبا برابر است افزود: از هر ۴ ازدواج در استان یک مورد به طلاق منجر به طلاق می‌شود.
شهابی معاون آمار و اطلاع سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه گفت:نرخ رشد جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد یک و ۶ دهم درصد است و این در حالی است که متوسط کشوری افزایش جمعیت یک و ۲۴ صدم است و از این لحاظ رتبه ۲۹ کشور را دارا هستیم.
وی با بیان اینکه ۲۹ هزار نفر جوان بالای ۳۰ سال مجرد در استان هنوز ازدواج نکرده اند گفت: از این تعداد ۱۴ هزار ۲۱۳ نفر دختر و بقیه پسر هستند.

 انتهای پیام/غ

بالا رفتن سن ازدواج در استان 

برچسب ها: ازدواج ، طلاق ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.