وزیر کشور گفت: نباید از سمن ها مالیات گرفته شود، مگر اینکه بخواهند فعالیت اقتصادی انجام دهند و از وزیر اقتصاد در این خصوص توضیح می‌خواهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست ۱۱۰ سازمان مردم نهاد فعال در حوزه‌ اعتیاد‌ در سراسر کشور که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: باید باور داشته باشیم خداوند غنی است و ما فقیر هستیم و همیشه نیازمند خداوند هستیم، اما ما در زندگی باور نداریم که فقیر هستیم و همیشه از منبع فیض غافل و از مسیر‌ها منحرف می‌شویم.

وی افزود: انسان ذاتا کمال گرا است، اما اگر غایت اصلی خود را خوب نشناسد، متوجه کمالات دیگری می‌شود که هیچ کدام کمال و هدف اصلی نخواهد بود.

رحمانی فضلی گفت: عبودیت خداوند همان آزادی است و یعنی زمانی که انسان از همه چیز خود جز خداوند آزاد می‌شود، به همان آزادی دست یافته است.

وزیر کشور تصریح کرد: خداوند پیامبر(ص) و ائمه را الگوی انسان‌ها در زمین معرفی کرده است، چراکه آن‌ها در عالم کامل هستند.

رحمانی فضلی گفت: ماعلی رغم داشتن این الگوها باز دچار غفلت می‌شویم که این به ذات انسان باز می‌گردد. انسان در مسیر زندگی خود در معرض امتحانات و انتخاب‌های بزرگی قرار می‌گیرد که برای انتخاب آن ها مختار است.

وی افزود: بهترین راه پیشگیری در همه انحرافات و غفلت ها، شناخت از راه عقل و دل است و همین عقل و دل ابزار معرفتی انسان است.

وزیر کشور بیان کرد:برای تاثیرگذاری و شناخت در جامعه باید هدف و غایت کمال را بدانیم تا مسیر را اشتباه نرویم.

وی تصریح کرد: انسان به عنوان اشرف مخلوقات در معرض هزاران انتخاب و امتحان قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم تاثیرگذار باشیم، باید بدانیم که با چه موجود پر قدرت و پیچیده ای رو به رو هستیم.

رحمانی فضلی گفت: سلامتی حق انسان‌ها است،باید به هر شخصی که مشکلی دارد، کمک کنیم تا به مسیر سلامتی خود بازگردد. هرچه شرایط در جامعه سخت‌تر می‌شود، تربیت و مدیریت در جامعه نیز سخت‌تر می‌شود.

وی افزود: تربیت نوجوانان در خانواده، مدارس و دستگاه‌ها با استفاده روش منطقی و ادبیات دل و دوستی انجام نمی‌شود و زمانی که نوجوان با شرایط سخت جامعه رو به رو‌می‌شود چه انتظاری از آن داریم که خود را حفظ کند، لذا این کار بسیار دشوار است.

وزیر کشور گفت:خانواده و مدرسه به عنوان اولین مربیان نوجوانان و جوانان در جامعه باید در امر تربیت تلاش کنند و مبنای تلاش خود را ارتقای روح، دل و جان نوجوانان قرار دهند.

وی افزود:اگر انسان‌ها به ارزش خود پی ببرند، خود را در معرض غفلت قرار نمی‌دهند.

رحمانی فضلی تصریح کرد:بر اساس بررسی‌های انجام شده، میزان موفقیت معتادان بعد از پاکی تنها 20 درصد است و بهترین راه مبارزه با اعتیاد، معتاد نشدن است.

وزیر کشور تاکید کرد: موضوعات و مسائل اجتماعی را باید خود اجتماع حل کند و دولت نیز شرایط و زمینه ها را برای آن ها فراهم کند.

وی افزود: صدور مجوز برای فعالیت سمن ها نباید بیشتر از یک ماه به طول بیانجامد و موارد بیش از یک ماه باید به ستاد اطلاع داده شود.

وزیر کشور گفت: مصوبه ای را با هدف توانمندسازی و حمایت از سمن ها به دولت تقدیم کردیم و این مصوبه در حال اجرا است و اخیرا این مصوبه را در قالب لایحه به مجلس برده ایم.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری با اعتیاد برنامه های جدیدی داریم. سمن‌ها می‌توانند در موضوع پیشگیری تاثیرگذار باشند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: بر اساس گزارش سازمان ملل، کشور افغانستان،سالانه 9 هزار تن محصول تریاک برداشت می‌کند که در حال حاضر برداشت تریاک در این کشور 4 هزار تن بوده است.

وی افزود: با این وجود آن ها دنبال بازار مصرف هستند و حتما در محصولات تولیدی خود تنوع و تبلیغات متنوعی با قیمت پایین ایجاد خواهند کرد و ما نیز باید برای مقابله با این موضوع خود را تجهیز کنیم.

وزیر کشور در رابطه با موضوع گرفتن مالیات از سمن ها گفت:نباید از سمن ها مالیات گرفته شود، مگر اینکه بخواهند فعالیت اقتصادی انجام دهند و از وزیر اقتصاد در این خصوص توضیح می‌خواهیم.

وی ادامه داد: در استان ها باید خانه سمن ها ایجاد شود تا آن‌ها بتوانند برای فعالیت‌های خود با یکدیگر هماهنگ شوند.با تشکیل خانه سمن ها موافق هستم و این موضوع را در لایحه دولت برای توانمندسازی سمن ها مطرح خواهم کرد.

انتهای پیام/

صحبت‌های وزیر کشور در نشست ۱۱۰ سازمان مردم نهاد فعال در حوزه‌ اعتیاد‌ 

برچسب ها: وزارت کشور ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.