رئیس یک موسسه تحصیلات عالی خصوصی در کابل ادعا می کند که یکی از نمایندگان ولایت پروان در مجلس، موسسه تحصیلات عالی اش را به زور گرفته است.

نماینده مجلس افغانستان به غصب یک دانشگاه خصوصی متهم شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس یک موسسه تحصیلات عالی خصوصی در کابل ادعا می کند که یکی از نمایندگان ولایت پروان در مجلس، موسسه تحصیلات عالی اش را به زور گرفته است.

انجنیر غلام علی، رئیس موسسه تحصیلات عالی خصوصی ملی در یک نشست خبری در کابل گفت: «از یک سال پیش عبدالستار خواصی، عضو مجلس نمایندگان، موسسه تحصیلات عالی ملی که در ملکیت شخصی‌ام می باشدذ را به زور گرفته است.»

این سرمایه گذار افغانستانی گفت که او در ایجاد موسسه تحصیلات عالی ملی 60 درصد سهم دارد و عبدالوهاب و سیف الدین دو شریک دیگرش در این موسسه 40 درصد سهم داشتند؛ اما آقای خواصی 10 درصدی سهام دو شریکش را خریداری کرده است و هم اکنون به زور این موسسه را تصاحب کرده است.
 
وی بیان داشت: «این موسسه در یک ساختمان شخصی ام در ناحیه یازده کابل از 1391 به فعالیت آغاز کرد؛ اما یک سال پیش زمانی که من در خارج بودم آقای خواصی جای این موسسه را تغییر داده و هم اکنون حتی به من اجازه ورود به این موسسه را نمی‌دهد.»
 
به گفته او، عبدالستار خواصی هم اکنون برادرش عتیق الله خواصی را به عنوان رئیس این موسسه گماشته است.
 
وی تاکید کرد که اسناد کافی مبنی بر تثبیت ملکیتش در دست دارد و از این بابت به محکمه تجارتی نیز عارض شده است، ولی عبدالستار خواصی با استفاده از مصونیت قضایی خود در چندین جلسه محکمه حاضر نشده است.
 
این در حالی است که پیش از این نیز برخی از اعضای مجلس افغانستان به زورگیری و غصب ملکیت‌های شخصی و دولتی متهم شده اند اما دولت این کشور تا هنوز به هیچ یکی از اتهام‌های وارده بر آنان رسیدگی نکرده است.
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.