«عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان در سی و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به نمایندگی از افغانستان سخنرانی کرد.

حملات تروریستی از بیرون مرزها، از چالش‌های عمده حقوق بشری در افغانستان استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان در سی و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به نمایندگی از افغانستان سخنرانی کرد.

رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان در صحبت‌های خود با تاکید بر تعهد افغانستان به اصول و ارزش‌های حقوق بشر٬ از کشورهایی که برای عضویت افغانستان در شورای حقوق بشر رای داده‌اند٬ قدردانی و تشکر نمود.

وی با برشمردن مشکلات و چالش‌هایی که افغانستان به آن روبرو است٬ از دستاوردهای این کشور در عرصه حقوق بشر سخن گفت.

رئیس اجرائی افغانستان تاسیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان٬ و پیشرفت‌های این کشور در عرصه‌ی آزادی بیان و حضور فعال نهادهای جامعه‌مدنی را از دستاوردهای برجسته افغانستان خواند.

عبدالله عبدالله همچنین در صحبت‌های خود از کنوانسیون‌ها و میثاق‌هایی نام برد که افغانستان به آن‌ها پیوسته و تلاش می‌کند با التزام به این کنوانسیون‌ها در بهبود وضعیت حقوق بشر‌در این کشور گام‌های موثر بردارد.

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی با اشاره به عضویت افغانستان در شورای حقوق بشر تاکید نمود که افغانستان آماده است در همکاری با دیگر اعضای این شوری برای بهبود حقوق بشر و ارزش‌های حقوق بشری تلاش و فعالیت نماید.

وی حملات تروریستی از بیرون مرزهای این کشور را از چالش‌های عمده حقوق بشری در افغانستان دانست که باعث تلفات غیر نظامیان می‌گردد. رئیس اجرائی افغانستان پاسداری از حقوق اطفال٬‌ جلوگیری از تلفات غیر نظامیان٬ حضور مساویانه زنان و اصلاحات در عرصه عدلی و قضایی را از دستاوردهای حکومت وحدت ملی در این عرصه خواند.

عبدالله جنگ و ادامه خشونت های مسلحانه را یکی از عوامل جدی نقض حقوق بشر در سطح جهان خواند و خواهان تلاش‌های مشترک برای پایان دادن به این نبردها گردید.

وی همچنین خواستار پایان دادن به نقض حقوق بشری در خاورمیانه٬‌ آفریقا و روهنگیایی‌ها در برما گردید.

رئیس اجرائی دولت افغانستان در پایان صحبت‌های خود یک بار دیگر بر تعهد افغانستان به ارزش‌های حقوق بشر تاکید کرد و وعده سپرد که با جدیت در راه تامین صلح و ثبات در افغانستان که با مراعات حقوق بشر پیوند ناگسستنی دارد کار و تلاش نماید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار