مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: طرح ملی کتابخانه‌گردی به مناسبت فرارسیدن ۱۷ اسفند٬ سالروز تشکیل کتابخانه‌های عمومی در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،رباب عزیزخانی ،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل صبح امروز به مناسبت 17 اسفند سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار داشت: به سالروز تشکیل نهاد کتابخانه‌های عمومی که در سال 82 ایجاد شد نزدیک می‌شویم که این اقدام برای بهبود اقدامات کتابخوانی در سطح کشور صورت گرفت.

وی گفت: طرح ملی کتابخانه‌گردی در اردبیل روز 17 اسفندماه برگزار می‌شود که سعی می‌کنیم مردم را با کتابخانه‌های استان آشنا کنیم و به عنوان یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی شناخته شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: عضویت در روز 17 اسفند در تمامی کتابخانه‌های استان اردبیل رایگان خواهد بود و برنامه‌های فرهنگی متعددی برای گرامیداشت این روز تدارک دیده شده است.

عزیزخانی تصریح کرد: 10 کتابخانه در سطح استان اردبیل به صورت پایلوت برای اجرای طرح ملی کتابخانه‌گردی انتخاب شده‌اند و انتظار داریم که اصحاب رسانه و خبرنگاران در راستای ترویج کتابخانه گردی در بین مردم استان اردبیل نهاد کتابخانه های عمومی استان را یاری کنند.

وی بیان کرد: تعداد کتابخانه‌های استان 76 باب است که نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش که در 11 ماه گذشته حدود 20 میلیون نفر بوده است و بیش از 55 هزار نفر نیز در کتابخانه‌های عمومی استان عضو هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تعدادی برنامه‌های فرهنگی امسال در استان اردبیل برگزار شد که نقد و بررسی کتاب٬ رونمایی از کتاب٬ برگزاری دوره‌های آموزشی٬ نمایشگاه کتاب و سایر برنامه‌ها بوده که 62 درصد رشد در برگزاری برنامه‌های فرهنگی داشتیم.

انتهای پیام/ع

وجود 76 باب کتابخانه در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.