آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شکست خفت بار سعودی‌ها در تصویب قطعنامه ضد ایرانی انگلیس در شورای امنیت

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: سناریوی طرح قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت توسط سعودی‌ها نوشته شده بود.

شکستی دیگر در سناریوی‌های ایران‌هراسی آمریکا و انگلیسمحمدحسن آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اقدام روسیه در وتوی قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی یمن در شورای امنیت، اظهار کرد: طرح این گونه قطعنامه‌ها با هدف تشویش اذهان عمومی توسط آمریکا و انگلیس صورت می‌گیرد، چرا که این کشورها در یمن، سوریه و کشورهای دیگر جنایت‌هایی را انجام دادند و به خاطر اینکه اذهان عمومی دنیا را از جنایت‌های خود دور کنند، اقدام به تهیه این قطعنامه‌ کرده بودند.


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: سوق دادن مسئله یمن به مسائل سیاسی در شورای امنیت یک نوع ظلم در حق مردم بی گناه و مسلمان این کشور است، چرا که برای همه دنیا ثابت شده که جنایتی که امروز در صنعا در حال وقوع است، از طرف سعودی‌ها صورت می‌گیرد و پشت پرده آن کاخ سفید جنایتکار قرار دارد.


وی بیان کرد: دولت ترامپ برای اینکه انگشت اتهام به سمت کاخ سفید و ریاض گرفته نشود، مسائلی از این قبیل را مطرح می‌کند تا به این وسیله اذهان عمومی را از سمت و سوی عربستان که شریک جنایتکار ایالات متحده در منطقه است، دور کند.


آصفری با بیان اینکه طرح قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت یک سناریویی است که کاخ سفید از سعودی‌ها دریافت کرده‌ است، افزود: امروزه دولت آمریکا به دنبال ایران هراسی در منطقه است و از طرف دیگر تلاش می‌کند تا بتواند با این استراتژی مسابقه تسلیحاتی بین کشورهای منطقه را شکل دهد و در نهایت بتواند بازار فروش سلاح‌های خود را گرم کند و مشتریان جدید را به خریداران تسلیحاتی خود اضافه کند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقدام به‌ حق روسیه در وتو کردن قطعنامه ضد ایرانی که در پوشش تمدید تحریم تسلیحاتی یمن توسط انگلیس ارائه شده بود، اظهار کرد: وتوی این قطعنامه در شورای امنیت یک پیام مهم برای آمریکا و دیگر اعضای آن دارد، چرا که امروزه همه ملت‌های دنیا هوشیار شده‌اند و توقعشان از شورای امنیت سازمان ملل این است که در راستای ایجاد صلح و آرامش حرکت کند.


وی با بیان اینکه وتوی این قطعنامه شکستی دیگر در سناریوی‌های ایران‌ هراسی آمریکا و انگلیس است، تصریح کرد: سوال مهم برای همه ملت‌های جهان این است که چرا نسبت به جنایت‌هایی که برخی از کشورها از جمله عربستان در یمن انجام می‌دهند، شورای امنیت در این مسائل موضع‌گیری و قطعنامه مناسب صادر نمی‌کند؟


آصفری بیان کرد: واضح است که دولت ترامپ برای صدور چنین قطعنامه‌هایی علیه کشورمان به بن‌بست رسیده چون جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی خود را در موضوع هسته‌ای به شورای امنیت ثابت کرده است و همواره در مسیر ایجاد صلح و آرامش بین‌المللی حرکت کرده است.


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: آمریکا باید متوجه باشد که نمی‌تواند شورای امنیت را به عنوان یک نهاد خصوصی برای اجرای سیاست‌های خصمانه و ظالمانه خود در خاورمیانه دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه کاخ سفید همواره هزینه‌های سنگینی را برای خدشه‌دار کردن افکار عمومی جهان نسبت به ایران انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: شورای امنیت باید صدای ملت‌های دنیا باشد و نمی‌تواند با صدور قطعنامه‌های ناعادلانه سیاست‌های آمریکا را دنبال کند.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، شورای امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود مرگ بر انگلیس باد
آخرین اخبار