استاندار اصفهان گفت: ایجاد مراکز تجاری به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های احداث خطوط 2 و 3 متروی اصفهان می‌تواند در تأمین اعتبار راهگشا باشد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای سازمان قطار شهری اصفهان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس شورای اسلامی و شهردار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بحث توسعه خطوط مترو اصفهان مطرح نیست و باید پس از تأمین اعتبار تکمیل خطوط فعلی به فکر توسعه باشیم.

وی با بیان اینکه  در بسیاری از کشورهای دنیا نیز در کنار ایستگاه‌های مترو، مراکز تجاری بزرگ دایر شده و با استقبال نیز روبرو شده است افزود: استفاده از روش های BOT   و در صورت امکان ایجاد مراکز تجاری به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های احداث خطوط 2 و 3 می‌تواند در تأمین اعتبار راهگشا باشد.

استاندار اصفهان گفت: اگر به دنبال سرمایه‌گذار باشیم و با این پیش‌فرض‌ها بتوانیم اعتبار لازم را فراهم کنیم، نیازی به تأمین منابع مالی و وزارت‌خانه و سازمان مدیریت وجود نخواهد داشت.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: در صورت لزوم باید مشاور اقتصادی به کار گرفته شود و با بررسی مسیرها، ساخت و واگذاری مراکز تجاری در کنار برخی ایستگاه‌ها امکان سنجی شود.

وی در خصوص اصلاح بودجه جاری و عمرانی قطار شهری، اذعان داشت: باید در یک زمان‌بندی مشخص و با کمک یک مشاور نسبت به بررسی ارزش افزوده و امتیازی برای ایجاد مراکز تجاری ارائه و  اقدام و نتیجه آن در جلسه آتی داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز ضمن تأیید پیشنهاد استاندار اصفهان در خصوص ساخت مراکز تجاری در کنار ایستگاه‌های مترو تصریح کرد: 4 طرف برخی از ایستگاه‌های مترو مستعد ایجاد مراکز تجاری است.

فتح‌الله معین در پایان با تقدیر از پیشنهاد استاندار اصفهان ابراز داشت: این پیشنهادها و ابتکارات در صورت اجرا می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای سازمان قطار شهری اصفهان

برچسب ها: استانداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.