شهردار اصفهان گفت: برای روان شدن ترافیک و کاهش آلایندگی یک‌سوم بودجه شهرداری به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، قدرت‌اله نوروزی امروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ترافیکی شهر اصفهان علت تکمیل نشدن خط یک مترو را بی‌توجهی و تخصیص نیافتن بودجه‌های لازم دانست و اظهار کرد:بیش از 850 میلیارد تومان بودجه به مترو اختصاص دارد، به مردم قول دادیم تا پایان سال 4 کیلومتر باقی مانده را به پایان برسانیم و همه روزه پیگیری انجام می‌شود تا مردم از این امکانی که در راستای ایمنی و سلامت هست بیشتر استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با وضعیتی که در شهرداری داریم در توان ما نیست برای برخی طرح ها هزینه کنیم، بلکه به دنبال جلب بخش خصوصی برای توسعه شهر هستیم، شعار ما توسعه مردمی بوده و به دنبال مشارکت مردم هستیم؛ این می‌طلبد تا همه دستگاه‌ها و کارآفرینان به ما کمک کنند تا یک شهر پویا با هوای پاک و بدون ترافیک به عنوان مرکز گردشگری ایران و جهان داشته باشیم.

شهردار اصفهان اظهار کرد: نخستین افتتاح امروز طرح‌های ترافیکی شهر اصفهان ، افتتاح مرکز پایش و کنترل هوا بود که به معنی پرداختن به دلایلی غیر از منشأ اصلی است، اما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا منشأ اصلی آلودگی را بررسی کنیم.

نوروزی افزود: اصفهان از شرق در معرض ریزگرد‌ها از تالاب گاوخونی است، از جنوب و غرب در معرض آلودگی‌های صنعتی است و در وضعیت جغرافیایی وجود دارد که غلظت آلودگی‌ها را تقویت می‌کند.

وی گفت: علاوه بر این که این آلودگی‌ها سلامت جسمی شهروندان را به خطر می‌اندازد روح مردم را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد که آثار سوء خواهد داشت.

شهردار اصفهان در باره گرامیداشت دهه فجر وجشن های پسروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امسال با نگاهی جدید بر مبنای دفاع از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و جلب مشارکت مردم در عرصه‌هایی که به نوعی تقویت نظام است شهرداری فعالیت‌هایی آغاز کرد و بیش از 500 جشن و ایجاد صحنه برای حضور و شادمانی مردم از آغاز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزارکرد.

نوروزی بیان داشت: باید تمام اعیاد ملی و مذهبی را زمینه‌سازی کنیم تا با حضور مردم فضایی همراه با شادی داشته باشیم، در ایام دهه فجر 500 برنامه برگزار کردیم که 4 شب آن با ایام فاطمیه هم‌زمان بود و ما در آن مدت جشن‌های شادی را تعطیل کردیم اما پس از آن با رعایت همه شئون برگزاری برنامه ها ادامه یافت.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ترافیکی شهر اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.