فرماندار بروجرد گفت: همه بنا‌های تاریخی بروجرد باید راهنمای گردشگر داشته باشند و همه با لباس‌های متحد الشکل، بنا‌های تاریخی را به مسافران و گردشگران نوروزی معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   "علی کورانی فر" فرماندار بروجرد عصر سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی سفر‌های نوروزی که در محل فرمانداری برگزار شد گفت: در شهرستان بروجرد جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی وجود دارد که همه ساله مسافران و گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند و باید همه شرایط لازم برای مهمانان نوروزی فراهم شود.

وی افزود: در شهرستان بروجرد به دلیل وجود خانه‌های تاریخی مسافران از این بنا‌ها بازدید می‌کنند که امسال باید همه بنا‌های تاریخی آماده میزبانی از مسافران نوروزی را داشته باشند و در همه بنا‌ها باید راهنمایان گردشگری با لباس‌های متحد الشکل این بنا‌ها را معرفی کنند.

 فرماندار بروجرد با اشاره به ساماندهی تپه چغا افزود: از هم اکنون باید ساماندهی و نظافت در این تپه که مورد بازدید گردشگران است انجام شود و باید با نورپردازی و ایجاد جاذبه برای این تپه همه را تشویق و ترغیب کنند تا از این تفرجگاه بازدید کنند، اما در حال حاضر علف‌های هرزی در این تپه است که زیبنده این مکان نیست.

وی خطاب به همه مدیران شهرستان گفت: مدیران باید از این فرصت به بهترین شکل برای جذب گردشگر استفاده کنند و این همه کمبود اعتبار و کمبود امکانات را بهانه نکنند چرا که با سعی و تلاش و هر آنچه که می‌توانند از فرصت نوروز برای معرفی جاذبه‌های بروجرد استفاده کنند.

کورانی فر با تاکید بر مناسب سازی راه دسترسی به پل تاریخی قلعه حاتم افزود: این پل تاریخی یکی از آثار ارزشمند است که باید شرایط و راه دسترسی آن در نوروز امسال تسهیل شود.

در ادامه "حجت اله یارمحمدی" رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: امسال بیت تاریخی آیت اله بروجردی (ره) به روی گردشگران باز است و در این خانه تاریخی دو راهنما این اثر ارزشمند را به مسافران و گردشگران نوروزی معرفی می‌کنند.

در ایام نوروز بناهای تاریخی بروجرد راهنمای گردشگر داشته باشند

وی نبود پارکینک در فضای تاریخی خصوصا موزه و خانه افتخار الاسلام را یک مشکل برشمرد و افزود: گردشگران و مسافران زیادی از موزه تاریخی و خانه افتخار الاسلام بازدید می‌کنند، اما با توجه به این که این بنا‌ها در بافت تاریخی قرار دارد به دلیل نبود پارکینگ بسیاری از گردشگران با مشکل مواجه می‌شوند و ضروری است تا شرایط لازم برای ایجاد فضایی به عنوان پارکینگ در نظر گرفته شود.

یارمحمدی گفت: همچنین امسال خانه تاریخی بیرجندی نیز به عنوان یکی از عناصر ارزشمند برای بازدید مسافران آماده خواهد شد.

"امیر جاوید پور" شهردار بروجرد اظهار داشت: کار لکه گیری، رنگ کاری بلوارها، کاشت گل در دستور کار قرار گرفته و تلاش داریم تا قبل از رسیدن نوروز فضایی مناسب و زیبا در ورودی‌های شهر و تپه چغا فراهم نماییم.


انتهای پیام/د

همه بنا‌های تاریخی بروجرد در نوروز باید راهنمای گردشگر داشته باشند

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.