سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان مطرح کرد؛

تشکل های مردمی بازوهای فرهنگی دستگاه های اجرایی هستند

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت: اگر کمک این سازمان‌ها نبود وظایف میراث به خوبی انجام نمی‌شد چراکه با اعتبارات محدود دولتی نمی‌توان کاری از پیش برد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  سید امین قاسمی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: باید از توان علمی، فکری و اجرایی سازمان‌های مردم‌نهاد بهره کافی را برد و این دوره آموزشی روشی برای توانمندسازی این افراد است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه این دوره با عنوان مبانی توسعه گردشگری و با حضور استان‌های خوزستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه و ایلام برگزار می‌شود اظهار داشت: می‌توان از صنعت گردشگری در راستای ایجاد درآمد متوازن و اشتغالزایی استفاده کرد که در این زمینه به اهداف خود نرسیده‌ایم.

وی به پتانسیل و داشته‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی مناطق زاگرس‌نشین اشاره کرد و افزود: حدود ۱۰ درصد از جاذبه‌های دنیا در ایران قرار دارد و این در حالیست که کمتر از یک درصد آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

دومین دوره کارگاه آموزشی تشکل‌های مرم نهاد غرب کشور در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان با اجرای موسیقی زنده در سالن همایش اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان پایان یافت.

 انتهای پیام/د

تشکل‌های مردمی کمک دهنده فرهنگی دستگاه‌های اجرایی هستند

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.