مقامات کشورهای اندونزیا، قطر، چک و نمایندگان اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس شورای عالی صلحح افغانستان از روند صلح این کشور حمایت کردند.

حمایت کشورهای اندونزیا، قطر، چک و نمایندگان اتحادیه اروپا از روند صلح افغانستان + تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات کشورهای اندونزیا، قطر، چک و نمایندگان اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس شورای عالی صلحح افغانستان از روند صلح این کشور حمایت کردند.

همزمان با برگزاری دومین نشست پروسه کابل، «یوسف کالا»، معاون رییس جمهور اندونیزیا، خانم «ریتنو مرسودی»، وزیر امور خارجه این کشور، «مطلق ابن ماجد القحطانی»، رئیس هیئت کشور قطر در پروسه کابل، «رولاند کوبیا»، نماینده خاص اتحادیه اروپا در امور افغانستان، «پیر مایا دون»، سفیر اتحادیه اروپا و «پتر اِشتیپانک»، سفیر جمهوری چک با «محمد کریم خلیلی»، رئیس شورای عالی صلح دیدار کردند.

معاون رییس جمهور اندونیزیا از پروسه کابل که هدف آن به وجود آوردن اجماع نظر منطقه‌ای و جهانی در مورد صلح افغانستان است، اعلام حمایت نمود.

هیئت قطری نیز بر حمایت کشورش از صلح افغانستان تاکید کرد و اظهار داشت که پروسه صلح باید تحت رهبری افغان ها پیش برده شود و کشورهای جهان و منطقه از آن حمایت نمایند.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا تأکید کرد که این اتحادیه از صلح و توسعه در افغانستان حمایت می‌نمایند و تلاش دارد که همزمان با پیشرفت های صلح، برنامه‌های توسعه‌ای و بازسازی نیز پیش برود.

سفیر جمهوری چک با اشاره به پیامدهای جنگ در افغانستان اظهار داشت که ادامه منازعات از پیشرفت، توسعه و ثبات در این کشور جلوگیری می‌نماید.

محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان نیز ضمن مهم خواندن نشست پروسه کابل، از اعلام همکاری و حمایت کشورهای اشتراک‌کننده قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که این نشست بتواند موفقیت روند صلح را تسهیل نماید.

حمایت کشورهای اندونزیا، قطر، چک و نمایندگان اتحادیه اروپا از روند صلح افغانستان + تصاویر

حمایت کشورهای اندونزیا، قطر، چک و نمایندگان اتحادیه اروپا از روند صلح افغانستان + تصاویر

حمایت کشورهای اندونزیا، قطر، چک و نمایندگان اتحادیه اروپا از روند صلح افغانستان + تصاویر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار