فعالیت‌های انسان‌دوستانه اعضای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یک موزه به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید شما هم مثل من دوست داشته باشید، بدانید که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در چه تاریخی شکل گرفته و تا به امروز چه فعالیت‌هایی داشته است؟

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، انجمن و سازمان غیر دولتی انسان‌دوستانه‌ای است که مقر اصلی آن در ژنو سوئیس قرار گرفته است. این کمیته انسان‌دوستانه در سال ۱۸۶۳ میلادی تشکیل شد و در اصل نتیجه همکاری ۵ خانواده مؤثر در سوئیس در قالب انجمن فواید عامه شهر ژنو است.

فعالیت‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در کدام موزه به نمایش گذاشته شده‌اند؟

از فعالیت‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در دوران صلح، می‌توان به کمک‌های اولیه، پیشگیری از وقوع حوادث، سالم نگه داشتن آب آشامیدنی، تعلیم دادن پرستاران و قابله‌ها و برپا کردن بانک‌های خون اشاره کرد.

گفتنی است؛ در سال ۱۹۸۸ موزه‌ای در ژنو راه‌اندازی شد که با عنوان موزه بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر شناخته می‌شود. این موزه با هدف به نمایش گذاشتن فعالیت‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تأسیس و افتتاح شده است.

فعالیت‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در کدام موزه به نمایش گذاشته شده‌اند؟

خاطرنشان می‌شود؛ موزه بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ بازسازی شد و پس از آن با بازگشایی نمایشگاه دائمی «ماجراجویی‌های بشردوستانه» کارش را از سر گرفت. نمایشگاه دائمی «ماجراجویی‌های بشردوستانه» از ۳ بخش دفاع از کرامت انسانی، بازسازی ریشه‌های خانوادگی و کاهش خطرات طبیعی تشکیل شده است.

انتهای پیام/

 

موزه ای برای نمایش ماجراجویی‌های بشردوستانه!

 

برچسب ها: موزه ، صلیب سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.