رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سیستم ارجاع پاشنه آشیل حوزه سلامت است به طوری که با واقعی کردن آن و از بین بردن رابطه مالی میان بیمار و پزشک می توانیم هزینه ها را کم کنیم.

سیستم ارجاع پاشنه آشیل حوزه سلامت استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛محمد رضا دارابی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دومین کنفرانس تحول و نوآوری سازمانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: برای رسیدن به پیشرفت در هر ملتی دو فاکتور امنیت و اقتصاد دارای اهمیت است و امنیت شیرازه و بستر اصلی یک کشور است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استکبار جهانی و برخی دشمنان با ایجاد جنگ هشت ساله بر علیه ایران، ترور و تحریم ها تلاش کردند تا زیر ساخت های اقتصادی کشور را از بین برده و اجازه ندهند ایران اسلامی به پیشرفت دست پیدا کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۹۲ تا کنون درحوزه اقتصاد مقاومتی به موفقیت هایی دست پیدا کرده است گفت: درحوزه آموزش با بازنشسته کردن اساتید توانا که مراحل علمی خود را طی کرده بودند موفق به استخدام هیات علمی جوان و پرانرژی در راستای پویا تر کردن این سیستم نموده ایم.

دارابی افزود: در حوزه بین المللی سازی نیز با مجوز وزارت بهداشت با افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت رشته های دانشگاه به پذیرش دانشجوی خارجی پرداختیم که علاوه بر افزایش درآمدها بر اعتبار بین المللی دانشگاه نیز می افزاید.

وی ادامه داد: بر اساس نگاه اقتصاد مقاومتی تاکید ما بر حوزه پژوهش بر ایجاد شرکت های دانش بنیان متمرکز بوده است و بر این جهت ارتقاء دانشگاه های نسل سوم را دنبال می کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که درحوزه بهداشت سیستم ارجاع پاشنه آشیل حوزه سلامت است گفت:در حوزه بهداشتی در مناطق حاشیه شهر موفق به ارائه خدمات مطلوبی شده ایم که امیدواریم با واقعی کردن سیستم ارجاع و از بین بردن رابطه مالی میان بیمار و پزشک بتوانیم هزینه را کم کنیم.

دارابی با اشاره به این که خدمات حوزه سلامت در اقتصاد مقاومتی ادامه دارد،افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با مبارزه در مسیر قاچاق لوازم آرایشی به دنبال حفظ سلامت مردم می باشد و اگر این مهم اتفاق بیفتد و مردم کمتر از این گونه لوازم استفاده کنند به اقتصاد خانواده و کشور کمک خواهیم کرد.

وی پرونده الکترونیک سلامت را یکی از توسعه های نرم افزاری دانست وگفت: پروژه هایی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در طول چهار سال قبل به بهره برداری رسانده است به لحاظ زیبایی، استحکام و هزینه قابل مقایسه با پروژه های دیگر در سطح کشور نیست و ما اعتقاد داریم اگر اجرای پروژه های عمرانی به دانشگاه ها واگذار شود بیش از ۴۰ درصد در هزینه ها صرفه جویی می شود.

انتهای پیام// ز.ی

برگزاری دومین کنفرانس تحول و نوآوری سازمانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.