مراسم نکوداشت مقام علمی اسوه اخلاق استاد رضا روزبه به همت بنیاد نخبگان استان زنجان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ در راستای تقدیر از مقام و جایگاه رفیع مفاخر علمی- فرهنگی و همچنین شناخت بیشتر اجتماع نخبگانی از ثروت‌های ملی و الگوپذیری از آنان، رویداد فرهنگی «نکوداشت استاد رضا روزبه» از چهره‌های برجستۀ علمی و مذهبی کشور، به همت بنیاد نخبگان استان زنجان برگزار شد.

در این مراسم مهمانانی از نقاط مختلف کشور که از شاگردان استاد روزبه بودند حضور داشتند وبرخی از آنان به عنوان سخنرانان این مراسم از جایگاه علمی واخلاقی والای این استاد سخن گفتند.

استاد روزبه در سال تحصیلی 1331 – 1330 ، وارد دانشکده علوم شد و با انتخاب رشته فیزیک تحصیلات عالی خود را آغاز کرد. او این دوره را با نگارش «مطالعه در آثار میدان الکتریک و رادیاسیون و گاز ازت روی موجودات زنده» به پایان برد و در پایان رساله طرح جدیدی برای استفاده از گاز ازن در پزشکی ارائه داد.

وی همزمان با تحصیل در دانشگاه ، دبیرستان علوی را در تهران تاسیس کرد و با وجود پیشنهادات مکرر برای احراز کرسی تدریس در دانشگاه ، پایه گذاری و تدریس در دبیرستان علوی را ترجیح داد و عمر خود را در راه اعتلای علمی واقتدار ایرانی صرف کرد.

ایشان علم وتقوا را باهم داشت وعلاوه بر علم فیزیک تسلط کاملی بر معارف اسلامی ، تفسیر قران و فقه واصول و زبانهای عربی و فرانسه داشت.

این استاد علم واخلاق در سن 52 سالگر بر اثر بیماری سرطان درگذشت ودر تشییع جنازه ای باشکوه با حضور مراجع عظام تقلید در آرمگاه شهر مقدس قم آرام گرفت.

انتهای پیام/ن

 

نکوداشت استاد رضا روزبه در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.