تعهد هند بر احداث بند «شاه توت» در افغانستان

«ویجی گوکلی»، معین وزارت خارجه هند با «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در ارگ ریاست جمهوری این کشور دیدار کرد.

تعهد هند بر احداث بند «شاه توت» در افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ویجی گوکلی»، معین وزارت خارجه هند با «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در ارگ ریاست جمهوری این کشور دیدار کرد.

رئیس جمهور افغانستان از همکاری های دوامدار هند در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش‌های اقتصادی و انکشافی با افغانستان ستایش کرد و‌ بر تداوم این همکاری ها تاکید ورزید.

معین وزارت خارجه هند نیز به نمایندگی از کشورش تعهد سپرد که در کنار دولت و مردم افغانستان باقی خواهند ماند و کشورش به همکاری‌های خویش در زمینه‌های مختلف با افغانستان ادامه می‌دهد.

در این ملاقات در مورد اهمیت کوریدور هوایی میان افغانستان و هند نیز گفتگو شد و طرفین آن را موفقیت آمیز توصیف نمودند.

مقامات دو کشور همچنین بر ایجاد کوریدور زمینی از طریق ازبکستان و اتصال آن به هرات ـ مزار و چابهار تاکید ورزیدند. همچنین، در مورد اهمیت اقتصادی و ترانزیتی بندر چابهار بحث گردید و گسترش همکاری‌ها را از این طریق به نفع کشورهای منطقه دانستند.

مقام هندی در این دیدار اطمینان داد که کشورش آماده است تا هزینۀ احداث بند شاه‌توت در ولایت کابل را بپردازد و کار این بند را به زودی آغاز نماید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، هند ، اشرف غنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.