مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت:پارک های طبیعت گردی،کمپ های کویری ،یزد جهت مسافران نوروزی یزد، ساماندهی می شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با بیان اینکه کویر یزد به عنوان یکی از جاذبه‎‎های گردشگری استگفت: استان یزد به واسطه واقع شدن در مرز بین کوهستان و کویر، از تنوع زیستی و جاذبه گردشگری خاصی برخوردار است و یکی از جذابیت‌هایی که هر مسافر در سفر جستجو می کند، دست یافتن به آرامش است که این مهم با سفر به کویر محقق می‎‎شود.

فاطمه دانش یزدی افزود: با ایجاد کمپ‎‎های کویری در شهرستان‎‎های مختلف این استان از جمله شهرستان‎‎های یزد، اشکذر، اردکان و بافق، امکان بازدید و استفاده از آرامش و لذت یک روز در کویر فراهم شده است.

دانش یزدی در ادامه عنوان کرد: 17 کمپ کویری در استان فعالیت دارند که سه مورد دارای مجوز فعالیت دائمی باشند و به منظور ایجاد شرایط مناسب جهت گردشگران نوروزی، برای بقیه ی کمپها مجوز موقت صادر خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: کمپ‎‎ های این استان در بخش ‎‎های کویرنوردی، شترسواری، سافاری و غیره به ارائه خدمات به گردشگران می‏‏‌پردازند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در پایان ضمن تأکید بر نظارت کامل و مستمر کارشناسان این اداره کل در طول سال به خصوص در ایام نوروز بر فعالیت‎‎های این کمپ‏‏‌های گردشگری، یادآور شد: فهرست کمپ‏‎‏های فعال استان در ایام نوروز در دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان موجود است.

محسن صادقیان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در این جلسه گفت: نگهداری و ساماندهی مسیر، کنترل تردد و ساعت عبور و مرور کامیون های سنگین در محدوده ی مسیرهای دسترسی به کمپ های کویری، اخذ ورودی در ابتدای مسیر دسترسی به کمپ های یزد جهت تامین ایمنی، درخواست نظارت نیروی انتظامی بر ورود سافاری های غیر مجاز از جمله مواردی است که به منظور ساماندهی فعالیت کمپ ها ی کویری در ایام نوروز لازم می باشد.

وی همچنین مقرر کرد خودروها و رانندگان سافاری توسط اداره کل میراث فرهنگی یزد مورد تائید قرار گرفته و با خودروهای غیر مجاز برخورد قانونی صورت گیرد.

ایجاد زیرساخت مورد نیاز گردشگری کمپ ها، حضور دستگاههای خدمات رسان در ایام نوروز در نزدیکی کمپها ،(اعم از هلال احمر ، اورژانس و نیروی انتظامی، عدم نصب علائم جاده ای- تابلوی راهنمای گردشگری ،فارسی و انگلیسی، فرآیند صدور مجوز فعالیت پارک های طبیعت گردی و رسیدگی و ساماندهی به مسیرهای منتهی به پارک های طبیعت گردی استان از جمله موارد مورد بحث در این جلسه بود.

در جلسه ای که امروز دهم اسفند ماه با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور استانداری یزد در محل این اداره کل برگزار شد موضوع ساماندهی و صدور مجوز فعالیت موقت کمپ های کویری در ایام نوروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ ی

پارک های طبیعت گردی یزد جهت مسافران نوروزی یزد، ساماندهی می شوند

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.