محمدحسین محمدزاده گفت: کار ویژه «جزء سی ام» را از نوروز 97 کلید خواهیم زد و بالغ بر 15 عنوان برنامه جدید خواهیم داشت.

برنامه های شبکه قرآن برای نوروز 97محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص عملکرد رسانه ملی و شبکه قرآن و معارف سیما در سال 96 گفت: الحمدلله برنامه‌های خوبی در زمینه قرآن و معارف در سال 96 انجام شده است؛ طرح 1451 در تابستان جاری بالغ بر 15 میلیون از مخاطبان رسانه ملی و فراگیر را به خود جلب کرد و فضای قرآنی رسانه ملی در ارتباط با همه نهادهای فرهنگی و قرآنی از طریق شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت مستمر فعال است.

وی ادامه داد: طی تصمیم گیری در ستاد راهبری حفظ قرآن کریم و براساس توصیه مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی، بنا داریم تا سال 1405 با مشارکت نهادی قرآنی حدود 10 میلیون حافظ قرآنی داشته باشیم و تا 5 سال آینده به تربیت  3 و نیم میلیون حافظ قرآن بپردازیم.

محمدزاده تصریح کرد: براساس رای ستاد عالی حفظ قرآن کریم، رسانه ملی نقش قرارگاه را برای این مسئله ایفا می‌کند. در سال 97 با پرداختن همه نهادها به نهضت حفظ جزء سی ام،  حفظ این جزء قرآن کلید خواهد خورد و اجرای طرح 1452 در ماه رمضان سال 97 نقطه تلاقی جدی با حفظ جزو سی ام برقرار خواهد کرد. طرح بشارت همان طرح 1451 و 1452 است و ما به دلیل اینکه سال‌های مختلف با اعداد متفاوتی مواجه هستیم خواستیم از یک واژه ثابت استفاده کنیم.

وی افزود: رسانه ملی در  سال 96 به صورت جدی در بخش قرآنی حضور جدی داشته که ثمرات آن را در سال 97 خواهد دید. صداوسیما در همه حوزه‌های مرتبط به قرآن کریم در بخش‌های مختلف آموزشی، مسابقات تلویزیونی، تلاوت، معارف و پاسخگویی شبکه قرآن توانسته با برنامه‌هایی مثل «شمسه»، «اسراء»، «صدف»، «تلاوت‌های درخواستی»، «پرسمان» به خوبی ظاهر شود و سعی شده به عنوان شورای معارف سیما در سایر شبکه‌ها نیز برنامه‌های برند داشته باشیم؛ از جمله برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و «روز خدا» که باز هم کیفیت این گونه برنامه‌ها قابل ارتقا خواهد بود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پایان در خصوص برنامه‌های نوروز این شبکه اظهار داشت: کار ویژه «جزء سی ام» را از نوروز 97 کلید خواهیم زد و بالغ بر 15 عنوان برنامه، مسابقه، برنامه آموزشی، معارف و تلاوت‌های جدید خواهیم داشت که مشروح آنها را از زبان معاون سیما خواهیم شنید. همچنین برنامه سال تحویل را به دلیل تقارن با شهادت امام هادی (ع) در معنوی‌ترین مکان ایران (مشهد) پخش خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

 

حفظ جزء سی ام قرآن، دستور کار نهادهای قرآنی کشور در سال 97

برچسب ها: نوروز ، صداوسیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار