امام جمعه ارومیه؛

عدالت اجتماعی زمینه فضای خدمت به مردم را فراهم می کند

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت:عدالت اجتماعی زمینه فضای خدمت به مردم را فراهم می‌کند و مسئولین کشوری موظف هستند به همه‌ی استان‌ها توجه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:بهترین اعمال تحویل سال و در ایام عید صله ارحام است به خصوص اقوامی نیازمند اند که این امر هم در قرآن و هم روایت ائمه اطهار به آن اشاره شده است.
امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت صله ارحام گفت:وصیت پیامبر این بوده که همه مسلمانان به صله ارحام توجه ویژه کنند که قسمتی از دین هر شخص است هرچند که بین اقوام فاصله یک ساله وجود داشته باشد.
وی ادامه داد:به گفته ائمه اطهار صله ارحام گناهان شخص را پاک می‌کند، اموال شخص را زیاد می‌کند، به آن برکت می‌بخشد، گره‌هایی که در زندگی شخص می‌افتد حل می‌کند و سبب افزایش عمر می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود:صله ارحام حتی در صورتی که بین اقوام و شخص خصومتی وجود داشته باشد باید آن را کنار بگذارند و به دیدار یکدیگر بروند.
امام جمعه ارومیه گفت:در ایام عید اغنیا نباید فقرا را از یاد ببرند و باید به افراد زیر دست خود توجه ویژه داشته باشند تا آن‌ها نیز بتوانند از ایام عید استفاده کنند.
وی افزود:صدقه و کمک به فقرا و محرومین یکی از کار‌های سفارش شده خداوند در قرآن بوده که سبب آمرزش گناه و سبب برکت اموال شخص می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد:کمک به فقرا در شب که سبب حفظ آبروی شخص محروم می‌شود از بهترین کار‌ها نزد خداوند است.
وی افزود:حل مشکلات در صورتی اتفاق می‌افتد که اختلافات میان مسئولین مرتفع شود و با همکاری یکدیگر بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.
حجت الاسلام قریشی ادامه داد:مسئولین باید از فرصت‌ها استفاده کنند و به نحو احسنت از این فرصت به دست آمده برای خدمت به مردم استفاده کنند
امام جمعه ارومیه با اشاره شرایط استان گفت:استان آذربایجان غربی استان بسیار حساس است که باید اختلافات دینی و قومی کنار گذاشته شوند تا بتوان به صورت شایسته به مردم این استان خدمت شود.
وی ادامه داد:اختلافات در رنگ و زبان و قومیت توسط خدا آفریده شده اند و نشانه‌ای از خداوند بوده و نباید از وسوسه‌های شیطان برای سو استفاده از این تفاوت برای دور کردن اقوام اطاعت کرد.
امام جمعه ارومیه بیان کرد:مسئولین باید روی حرف‌هایی که می‌گویند بمانند تا مردم به آنان اعتماد کنند و وعده‌های که عمل نمی‌شوند سبب دلسردی مردم می‌شوند سبب از بین رفتن اعتماد مردم به حرف مسئولین می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت:عدالت اجتماعی سبب ایجاد فضایی خدمت رسانی به مردم در جامعه می‌شود که مسئولان در آن به مردم خدمت کنند و عدالت اجتماعی مسئله‌ای است مورد تاکید رهبری بوده و بی عدالتی در جامعه اسلامی غیر قابل قبول است.
وی افزود:مسئولین کشور باید به همه استان به صورت عادلانه توجه کنند و نباید فقط به استان‌های خاص توجه کنند و رعایت نکردن این امر سبب تفرقه در کشور می‌شود.

انتهای پیام/ن.م

مسئولین کشور باید به همه استان به صورت عادلانه توجه کنند

برچسب ها: نماز جمعه ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.