معین اقتصادی شهرستان منوجان از اول امسال برنامه اجرایی و عملیات دو ساله خود را مشتمل بر ۵۶ طرح در بخش پروژه‌های اشتغال زا و توانمند سازی محلی آغاز که تا کنون ۲۱ طرح به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، تیمور منصوری نماینده معین اقتصادی منطقه منوجان گفت: هدف معین اقتصادی در منطقه به دو بخش آموزش شغل‌های خانگی و آموزش و پرورش است که براساس بررسی‌های اساتیدی که از تهران به این منطقه آمده بودند مشخص شد که ضریب هوشی دانش آموزان منطقه منوجان بسیار خوب است.

وی افزود:مجتمع آموزشی شبانه روزی ریحانه‌النبی یک آشپزخانه مرکزی با توزیغ غذای روزانه برای ۶۰۰ دانش آموزی منوجانی با کمک معین اقتصادی احداث شده است.

منصوری بیان کرد: شرکت سنگ آهن گهر زمین، زمینه حضور ۲۰۰ دانش آموز رشته تجربی و ۱۲۵ دانش آموز رشته علوم انسانی منوجانی به صورت رایگان در کلاس‌های کنکور را توسط اساتیدی پروازی از تهران را فراهم کرده است.

معاون شرکت سنگ آهن گهر زمین بیان کرد: این شرکت به تجهیز خوابگاه‌ها و اماکن آموزشی شهرستان پرداخته است و برای ۲ هزار دانش آموز لباس سال نو تهیه و به آن‌ها هدیه خواهد داد.

وی اظهار کرد: برای رونق صنعت گردشگری در این منطقه مجموعه گردشگری مینوجهان را ایجاد کرده ایم که در این مجموعه هتل کپری با ۱۰۰ واحد ۱۲ و ۲۴ متری پیش بینی شده است.

نماینده گهرزمین اظهارکرد: تا عید نوروز ۴۷ واحد هتل کپری تحویل داده خواهد شد که می‌تواند زمینه حضور گردشگر را در منطقه فراهم کند.

منصوری گفت::برای ساخت این هتل، هر متر مربع از این واحد‌ها حدود ۳۵۰ هزار تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در این مجموعه هتل کپری ۹۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که فقط دو نفر آن‌ها غیر بومی است و مابقی از بومی‌های منطقه می‌باشند.

نماینده معین اقتصادی منطقه منوجان از فراهم کردن زمینه اشتغال برای ۲۲۰ نفر در شهرستان منوجان خبر داد و بیان کرد: به جزء ۹۰ نفری که در هتل کپری منوجان مشغول به فعالیت هستند، ۱۱۰ نفر نیز در بخش اشتغال‌های خانگی مانند قالی بافی، دوزندگی، شال بافی و ... مشغول به کار هستند.

وی اقتصاد مردم منطقه را دامداری و کشاورزی دانست و عنوان کرد: طرح‌هایی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در این منطقه تهیه شده و با توجه به آنکه برخی از کشت‌های منطقه ضررزا هستند، بنابراین الگو‌های قابل کشت منطقه را نیز آماده کرده ایم.

منصوری افزود: مجموعه گردشگری هتل کپری مکمل طرح گردشگری قلعه تاریخی منوجان است.

وی با بیان این مطلب که ۴۰ نفر در این مجموعه در حال کار هستند و مرمت آن از چند روز آینده آغاز خواهد شد، تصریح کرد: قدمت این قلعه به دوره ساسانی مربوط می‌شود.

نماینده معین اقتصادی منوجان گفت:: موزه شهرستان با پتانسیل جدید در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد و به دنبال گردشگر علمی توریستی در این منطقه هستیم که در این راستا مرمت این بنا حدود ۲ سال به طول می‌انجامد که از دو ماه پیش عملیات مرمت این بنا در منطقه آغاز شده است.

وی با اشاره به راه اندازی کارگاه تولید فرش دستباف با کارفرمایی شرکت سنگ آهن گهر زمین در منوجان بیان کرد: هم اکنون ۱۰۰ جفت قالی در دست بافت داریم که این امر سبب ایجاد اشتغال برای ۶۴ نفر شده است.

منصوری بیان کرد: آموزش تولیدات خانگی مانند قالی بافی، شال بافی و خیاطی از جمله اقدامات معین منطقه در راستای توانمندسازی خانوار‌ها بوده و خود معین اقتصادی منطقه تولیدات خانگی مردم را نیز خریداری می‌کند.

وی تصریح کرد: در بخش شال بافی نیز تاکنون ۳۳ نفر از مردم منطقه آموزش‌های لازم را دیده اند که به ۱۰ نفر از این افراد دستگاه شال بافی اهدا شده و تا چند روز آینده به سایرین نیز دستگاه تولید شال داده می‌شود، به ۳۷ نفر نیز آموزش خیاطی داده شده است و اکنون به صورت زنجیره‌ای به امر تولید پرداخته‌اند.

حجتی پور فرماندار منوجان گفت:: کشاورزی و دامپروری را شغل اصلی مردم منوجان برشمرد و افزود: ۲۱ طرح در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان در شهرستان منوجان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار منوجان بیان کرد: حدود ۶۰ پروژه در سال گذشته و سال جاری در شهرستان منوجان اجرا شده و یا در حال اجراست که معین منطقه پروژه‌های گردشگری، قالی بافی، شال بافی و ... را در راستای توانمندسازی مردم منطقه و توسعه شهرستان در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به وجود معدن کرومیت با عیار بالا در جنوب استان گفت: علاوه بر این ظرفیت، یک شرکت در زمینه سنگ‌های تزیینی در شهرستان شروع به کار کرده است.

انتهای پیام /ی

تلاش برای توانمندسازی مردم منوجان با همکاری معین اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.