مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: عدالت اجتماعی در گرو اجرای درست اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: هدف امام راحل از تاسیس نهاد کمیته امداد توجه به محرومان، ایجاد عدالت اجتماعی و رفع فقر و محرومیت در حوزه مادی و معنوی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین نیاز و برنامه کمیته امداد در شرایط فعلی شناخت نیاز‌های محرومان، برخورد مناسب و تکریم مستضعفین و برنامه‌ریزی و خدمت‌رسانی به موقع مناسب و درست است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با بیان اینکه با عدالت اجتماعی سیستم و تشکیلات اداری محقق نمی‌شود، افزود: ایجاد عدالت اجتماعی در گرو اجرای درست اقتصاد مقاومتی با روحیه بسیجی، انقلابی و کار جهادی است.

محمدی فارسانی به حضور و نقش مردم در محرومیت‌زدایی اشاره و تاکید کرد: در حوزه احسان و نیکوکاری مردم لرستان نقش اصلی و اساسی داشته و در همه برنامه‌های محرومیت‌زدایی مشارکت جدی دارند.

وی بیان داشت: امروز ۲۸ هزار حامی در لرستان از کودکان ایتام و محسنین حمایت می‌کنند و از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: همچنین در جشن عاطفه‌ها و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در آستانه سال تحصیلی، مردم استان ۱۹ میلیارد ریال مساعدت کردند و در بحث صدقات سنت حسنه اسلامی نیز ۷۰ میلیارد ریال تاکنون در بخش محرومیت‌زدایی کمک کرده‌اند.

محمدی فارسانی گفت: صدقات مردمی در نهایت امانت‌داری صرف تامین مسکن، جهیزیه، درمان، مساعدت به بیماران صعب‌العلاج و تامین معیشت افراد ناتوان شده است.

وی خواستار حضور مردم در جشن نیکوکاری و کمک به تامین مایحتاج معیشتی افراد محروم در آستانه سال نو شد و افزود: جشن نیکوکاری در سه روز ۱۶ اسفند ماه در مدارس، ۱۷ اسفند ماه در میادین سطح شهر و ۱۸ اسفند ماه در مصلی‌های نماز جمعه سراسر استان با شعار جوانه لبخند می‎کاریم، برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/م

عدالت اجتماعی در گرو اجرای درست اقتصاد مقاومتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار