موسیقی ایران در هفته‌ای که گذشت، شاهد اتفاقاتی بود که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

خبر تلخ در گذشت موزیسین بزرگ/ انتشار اولین آلبوم سینا شعبانخانیبه گزارش خبرنگار  حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسیقی ایران در هفته ای که گذشت، شاهد اتفاقاتی بود که در این گزارش به آن می پردازیم.

خبر تلخ درگذشت مهرافشان

عبدالکریم مهرافشان، نوازنده ویولن و آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی بعد از تحمل مدت ها مبارزه با بیماری دارفانی را وداع گفت. مهرافشان متولد ۱۳۳۰، از سن ۲۵ سالگی در رادیو ایران استخدام شد و در ارکستر شماره دو و ارکستر ویژه که توسط مشیر همایون تأسیس شده بود، نوازنده ویولن شد.

این هنرمند در سال ۱۳۴۲ به سمت آهنگساز و سرپرست یکی از ارکسترهای موسیقی ملی وزارت فرهنگ و هنر منصوب شد و در مدت همکاری اش بیش از ۱۴۰ آهنگ ساخت که در حدود ۴۰ عدد آن‏ها ضبط شد. «ایوان مداین» با شعری از خاقانی، «سروچمان» با شعر حافظ، «شعله‏ های عشق» با شعر ابراهیم صفایی، «زلف بر باده مده» با شعر حافظ، «واله و شیدا» با شعر مولوی و برای ارکستر «امید» در دستگاه چهارگاه و «مژده» در دستگاه ماهور از جمله آثار این هنرمند است.

مهر افشان ضبط آثاری از نیکولو پاگانینی ، بتهوون و ... را در کارنامه هنری خود دارد. از دیگر فعالیت‌های هنری وی می‌توان به تنظیم و ضبط آثار کلاسیک با ویولن الکتریک اشاره کرد. وی همچنین برنده مسابقات جهانی همچون Grand Prize شهر رم و Golden Classical Music Awards شهر نیویورک شده است و سابقه‌ بسیار درخشانی در این زمینه دارد.

آلبوم ها و آهنگهایی که در این هفته منتشر شدند، عبارتند از:

رونمایی از آلبوم «پارتیتاهای باخ»

این آلبوم حاصل 18 سال مطالعات افشین ذاکر در زمینه باخ بوده است. رونمایی از پارتیتاهای باخ 7 اسفند برگزار شد.

«ای گوزل» از گروه موکا بند منتشر شد

آلبوم «ای گوزل» نخستین آلبوم رسمی گروه پاپ – تلفیقی آذری «موکا بند» در ده قطعه به نام‌های: «ای گوزل، یورقون، حسرت، ملک، کپنگ، جفت شیش، یاز، بهانه، آیریلیق، سحیر لنمیشم»  منتشر شده است.

انتشار اولین آلبوم رسمی سینا شعبانخانی

اولین آلبوم رسمی سینا شعبانخانی خواننده‌ قطعه «جادوی خاص»، از پنجم اسفند ماه در دسترس دوستداران این خواننده پاپ قرار گرفت.

تک آهنگهایی که به بازار موسیقی آمدند

همچنین آهنگ های «نفس» به خوانندگی رضا صادقی، «رویا» با صدای احسان کرمی، «زیبای خواب آلود» از سینا سرلک، «نمی دونی» با صدای زانیار خسروی، «خودم خواستم» از روزبه بمانی، «خورشید» به خوانندگی محمد معتمدی از جمله قطعاتی بود که در این هفته منتشر شد.

موزیک ویدئوی «مسلخ» با صدای محسن چاوشی و با کارگردانی محمدرضا رضائیان به مرحله تولید و تصویربرداری رسید و این موزیک‌ویدئو به زودی منتشر می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار