رئیس اداره منابع و آبخیزداری گناباد گفت: برای مقابله با ریزگرد‌ها طرح بیابان زدایی در ۱۵۰ هکتار از اراضی گناباد اجرا می‌شود.

اجرای طرح مقابله با بیابان زدایی در گناباد مجتبی محرابی رئیس اداره منابع و آبخیزداری گناباد گفت:طرح‌های بیابان زدایی یکی ازمهمترین و تاثیر گذارترین برنامه‌ها در کنترل بیابان زدایی بوده و این طرح‌ها با کاشت گونه‌های متنوع و سازگار با منطقه انجام می‌شود.


محرابی ادامه داد: به دلیل گرم شدن زود هنگام هوا در گناباد ازحدود یک ماه پیش طرح بیابان زدایی در این شهر آغاز شده است وتا پایان اسفند ماه بالغ بر سه هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در گناباد غرس خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد گفت: گناباد با دارا بودن چهار کانون فرسایش بادی نخ کوه، منطقه عمرانی نوده پشنگ، بِرگُز و شرق گناباد منطقه بیدخت معادل ۳۱ درصد از کانون‌های فرسایش بادی استان خراسان رضوی را در خود جای داده است.

وی افزود: برای طرح مقابله با بیابان زدایی تفاهم نامه‌های متعددی به امضا رسانده ایم که مهمترین آن‌ها تفاهم نامه با آموزش عالی، شهرداری و شورای اسلامی شهر بیدخت در رابطه با منطقه شرق گناباد است که سال گذشته ۸۰ هکتار از این منطقه در طرح مقابله با بیابان زدایی و امسال نیز ۱۵۰ هکتار تحت پوشش بیابان زدایی قرار خواهد گرفت.

محرابی با اشاره به نزدیکی هفته منابع طبیعی در ادامه گفت : برای هفته منابع طبیعی برنامه‌های متعددی پیش بینی کرده ایم که مهمترین آن‌ها توزیع ۳۰ هزار اصله نهال از گونه‌های مختلف می‌باشد.



رئیس اداره منابع و آبخیزداری گناباد گفت:: سه کویر عمده مارا احاطه کرده که مساحت آن‌ها بالغ بر ۲۳۱ هکتار است و تا کنون حدود ۶۰ هزار هکتار از کانون‌های بحرانی فرسایش بادی گناباد بیابان زدایی و تثبیت شن‌های روان قرار گرفته است.

انتهای پیام//ح. ت.
 
 
 

اجرای طرح بیابان زدایی در گناباد

برچسب ها: هواشناسی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.