با احداث بوستان‌های جدید در حاشیه معابر پیرامون حرم مطهر رضوی، تا پایان امسال ۱۰ هزار متر مربع به فضای سبز منطقه ثامن افزوده می‌شود.

افزایش یک هکتاری فضای سبز منطقه ثامن همزمان با بهار طبیعتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ شهردار منطقه ثامن در نشست هم اندیشی راهبردی برای اداره کلان شهر‌ها در مشهد با اشاره به اینکه تا کنون ۶۰ درصد از تملکات محدوده اجرای طرح به صورت کامل محقق شده، گفت: در کل اجرای طرح ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم.
 
سید مصطفی نعمتی افزود: در طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی،۶۷ هکتار فضای سبز پیش بینی شده که تا کنون ۸ ونیم هکتار از آن در فضا‌های عمومی و آزاد منطقه اجرایی شده است.

وی گفت: در ابتدای اجرای این طرح، کل فضای سبز موجود درمحدوده، بالغ بر ۲ ونیم هکتار بوده که تا امروز حدود
۳ ونیم برابر افزایش یافته و تا پایان سال جاری سطح سبز منطقه ثامن به ۹ ونیم هکتار می‌رسد.

شهردار منطقه ثامن با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ طرح در این زمینه فعال شده است افزود: با احداث و بهره برداری از بوستان‌های جدید در محلات و ایجاد سطوح سبز خرد در حاشیه معابر پیرامون حرم مطهر رضوی، تا بهار سال آینده ۱۰ هزار متر مربع به فضای سبز منطقه ثامن افزوده می‌شود.

گفتنی است؛ اجرای فاز یک ره باغ بهشت در مجاورت خانه تاریخی داروغه و فاز ۲ ره باغ فردوس در قطاع ۳ و نیز بوستان‌های محلی در محلات پایین خیابان، نوغان و عیدگاه، همچنین اجرای فضای سبز میدان شهیدحججی واقع در تقاطع بلوار شارستان قطاع ۴ و بلوار شهدای حج از جمله مهمترین طرح های در دست اجراست.

انتهای پیام// ف. ح
 


تا بهار سال آینده ۱۰ هزار متر مربع به فضای سبز منطقه ثامن افزوده می‌شود

برچسب ها: شهرداری ، نوروز97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.