نماینده شهرستان‌های دشتی و تنگستان درمجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم گیری در مورد کالای ته لنجی و برگشت نحوه تخلیه به شیوه قبل به شورای تامین استان بوشهر واگذار شد.

تصمیم گیری در مورد کالای ته لنجی به شورای تامین استان بوشهر واگذار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سید کمال الدین شهریاری گفتد: این مهم با پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان استان و تایید وزیر کشور و وزیر اقتصاد و دارائی و رئیس کل گمرک ایران محقق شده است.

وی بیان کرد: در این راستا شورای تامین استان بوشهر بزودی با برگزاری نشست پیرامون کالای همراه ملوان (ته لنجی) تصمیم گیری می‌کند.

شهریاری ادامه داد: انتظار می‌رود با حمایت‌های استاندار و سایر مسئولان استان بوشهر علاوه بر تصویب مجاز بودن تخلیه کالای ته لنجی هرچه سریعتر کارگروه و کمیسیون اقتصادی دولت با حضور استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تعاونی لنجداران استان بوشهر تشکیل شود تا بصورت اصولی ایرادات آیین نامه ته لنجی رفع، تصویب و ابلاغ شود.
وی تاکید کرد: با تدبیر و هم اندیشی مسوولان باید دغدغه معیشت مردم مرزنشین و غیور استان بوشهر قانونی و اصولی برطرف شود.

هیات وزیران درجلسه ۱۸/ ۵/ ۱۳۹۶ به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن وتجارت و به استناد اصل یکصدوسی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناور‌های دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن و ساماندهی و نوسازی آن شناور‌ها را در ۱۸ ماده مصوب کرد.

براساس ماده ۷ این آیین نامه شناور‌های دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن (لنج تجاری) در صورت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دادن ملوانان شاغل در آن شناور و برخوردار شدن آنان از مزایای بیمه تامین اجتماعی از قبیل: بازنشستگی، بیمه درمان، عیدی آخر سال و سایر موارد مربوط، مجاز هستند در هر سال برای هر شناور و هر ملوان حداکثر شش نوبت و در هر نوبت به ازای هر ملوان تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال از معافیت ملوانی مندرج در تبصره (۳) ماده (۱) این آیین‌نامه استفاده کنند.

براساس تبصره ۲ ماده ۷ این آیین نامه نیز معافیت‌های ملوانی برای شناور‌های زیر ۲۰۰ تن حداکثر ۶ نفر، برای ۲۰۱ تا ۳۵۰ تن حداکثر هفت نفر و برای ۳۵۱ تا ۵۰۰ تن حداکثر هشت نفر و در هر حال برای حداکثر ۶ سفر در طول یکسال اعمال می‌شود.

در مناطقی که تعداد سفر متداول شناور‌ها بیش از ۶ سفر است سفر‌های مازاد شناور مشمول معافیت نبوده و ترخیص کالا در هر حال مشمول مقررات صادرات و واردات کشور است.

انتهای پیام/م

واگذاری تصمیم گیری در مورد کالای ته لنجی به شورای تامین استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.