گروه تکفیری موسوم به "گروه حمایت از اسلام و مسلمانان" که مسئول حملات دیگری در منطقه ساحل آفریقا به ویژه مالی است، حملاتی را که روز جمعه در پایتخت بورکینافاسو روی داد، به عهده گرفت.

یک گروه وابسته به القاعده مسئولیت حملات واگادوگو را به عهده گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ­یک گروه تکفیری مرتبط با شبکه تروریستی القاعده روز شنبه مسئولیت حملاتی را که روز جمعه در واگادوگو، پایتخت بورکینافاسو روی داد، به عهده گرفت.

گروه تکفیری موسوم به "گروه حمایت از اسلام و مسلمانان" که مسئول حملات دیگری در منطقه ساحل آفریقا به ویژه مالی است و با ربودن دست کم شش تبعه غربی در سال‌های اخیر در منطقه در ارتباط است، مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.

در حملات روز جمعه به مقر اصلی ارتش بورکینافاسو و سفارت فرانسه در این کشور ۱۶ نفر از جمله ۸ مهاجم کشته و حدود ۸۰ نفر زخمی شدند.

خبرگزاری سومالی اعلام کرد این حملات به تلافی کشته شدن محمد حسان الانصاری، سرکرده گروه حمایت از اسلام و مسلمانان که اخیرا به دست نیرو‌های فرانسوی کشته شد، صورت گرفته است.

این گروه تروریستی در ماه گذشته نیز مسئولیت انفجاری را که در آن دو نظامی فرانسوی در عملیات برخان در مالی کشته شدند، به عهده گرفته بود.

انتهای پیام/

گروه وابسته به القاعده مسئولیت حملات تروریستی در بورکینافاسو را برعهده گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار