رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل:

استان اردبیل یکی از قطب های گیاهان دارویی کشور است

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: استان اردبیل یکی از قطب های گیاهان دارویی کشور است.

مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،با بیان اینکه استان اردبیل یکی از قطب های گیاهان دارویی کشور است اضافه کرد: این واحد با راه اندازی مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی در این عرصه وارد شده است.

وی افزود: تلاش برای ایجاد فرصت های شغلی و کارآفرینی را رویکرد اصلی فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی عنوان و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مراکز جدید آموزشی و تحقیقاتی در شهرستان های استان، سعی داریم زمینه مهارت ‌آموزی و بستر سازی برای اشتغال فراگیران و کارآفرینی را فراهم نماییم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل ظرفیت های استان در زمینه گردشگری،  کشاورزی و طبیعی برشمرد و  افزود: مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری جهاد دانشگاهی اردبیل می تواند با همکاری اداره کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استان  در زمینه توسعه پایدار و اشتغال فراگیر روستایی ورود نماید.

وی از آمادگی این نهاد برای همکاری با استانداری اردبیل برای اجرای طرح اشتغال فراگیر روستایی و بررسی آسیب های حاشیه نشینی خبر داد و اضافه کرد: با تقویت و ایجاد فرصت های شغلی موجود و جدید، زمینه ماندگاری روستاییان در روستاها فراهم و  زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستاها فراهم می شود.

انتهای پیام/ح

آمادگی جهاد دانشگاهی برای اجرای طرح اشتغال فراگیر روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.