نماینده مردم بروجرد گفت: اینکه برخی مسئولان به صورت اشرافی زندگی کنند، مایه ننگ نظام است.

زندگی اشرافی مسئولان مایه ننگ نظام استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در جلسه علنی امروز یکشنبه(13 اسفند ماه)‌در نطق میان دستور خود، گفت: دو اصل مهم در قانون اساسی معطل و برجا مانده است و 39 سال گذشته و این دو اصل خاک می خورد و یک خط قانون در مجلس که الزام آور و اجرایی برای اصول مذکور باشد، دیده نشده است.

وی افزود: براساس اصل 49 قانون اساسی دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوءاستفاده از موقوفات، سوءاستفاده از مقاطعه کاری‌ها و معاملات دولتی، فروش زمین‌های موات و مباحات اصلی دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیرمشروع‌ را گرفته و به صاحبان حق رد کند؛ همچنین براساس اصل 142 قانون اساسی؛ دارایی رهبر، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رئیس قوه قضاییه رسیدگی می‌شود که بر خلاف حق، افزایش نیافته باشد.

نماینده مردم بروجرد اظهار کرد: بعد از 10 سال قانونی در سال 94 به تصویب رسید، اما مجمع تشخیص مصلحت آن را ناقص کرد و این قانون را به قوه قضائیه ارسال کرد تا آیین نامه آن مصوب شود، اما این موضوع همچنان مانده است.

گودرزی تصریح کرد: مردمی که به کف خیابان می آیند همان مردمی هستند که در 8 سال دفاع مقدس حضور داشتند و مردم همان کسانی هستند که حماسه 9 دی را خلق کردند، اما باید توجه داشت که مردم مشکل معیشتی داشته و جوانانشان بیکار است.

وی ادامه داد: مردم ما با وجود آنکه گاهی از مقتضیات زندگی محروم بوده و جوان بیکار در خانه دارند، اما ماه رمضان با زبان روزه شعارهای امام خمینی(ره) را در روز قدس سر می‌دهند.

گودرزی تأکید کرد: آن بی‌غیرتی که پرچم جمهوری اسلامی را به آتش کشید، از مردم نبود چرا که اگر ملت شریف ایران اعتراضی داشته باشند از وضعیت اقتصادی است.

نماینده مردم بروجرد تصریح کرد:‌ چرا قانون از کجا آورده‌اید بعد از 39 سال اجرا نمی‌شود، اکنون که با همت نمایندگان طرحی آماده شده باید با شفاف‌سازی با مفاسد مبارزه کرد، شفاف‌سازی علاوه بر اینکه کمک می‌کند تا اموال نامشروع به صاحبان آن عودت داده شود،همچنین باعث می‌شود تا سره از ناسره شناخته شود.

وی بیان کرد: انتظار دارم همه نمایندگانی که درباره شفافیت صحبت می‌کنند، از این طرح حمایت کنند؛ پیام من به تمامی مسئولان این است"آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است".

گودرزی در بخش دیگری از نطق خود بیان کرد: برخی از مسئولان اطرافیان خود را به شرکت ها معرفی می کنند، متاسفانه هم در مجلس و هم در خارج از مجلس موضوع وجود دارد، با اینکه تلخ است اما باید این موضوع را گفت که چه تفاوتی بین جوان تحصیل کرده مردم با مسئولان وجود دارد که تحصیل کرده های جوان فرصت شغلی ندارد، اما فلان مسئول، فلان شخص از نزدیکان خود را به هیات مدیره یک شرکت تحمیل می کند؟

وی افزود: اهل بگم! بگم! نیستم اما لازم باشد مصاحبه می کنم که چرا شخصی باید نزدیکانش یا مسئول دفترش را به شرکتی معرفی کند؟

نماینده مردم بروجرد اظهار کرد: اینکه مسئولان به صورت اشرافی زندگی کنند، مایه ننگ نظام محسوب می شود و این زینت نظام نیست، در این راستا باید به فرمایشات حضرت امیرالمومنین علی (ع) توجه کرد که می فرماید "اگر می‌خواستم هر آینه می‌توانستم به عسل مصفّا، و مغز این گندم، و بافته‌های ابریشم راه برم، اما چه بعید است که هوای نفسم بر من غلبه کند، و حرصم مرا به انتخاب غذاهای لذیذ وادار نماید در حالی که شاید در حجاز یا یمامه کسی زندگی کند که برای او امیدی به یک قرص نان نیست، و سیری شکم را به یاد نداشته باشد".

گودرزی گفت: مردم مسئولان را با عناوین رئیس جمهور، استاندار، نماینده مجلس و... خطاب می کنند، اما صحیح نیست که در تلخی ها، مسئولان در کنار مردم نباشند و در سبک زندگی الگو نباشند، حرامشان باد مسئولانی که با اشرافیت مردم را نسبت به نظام بدبین می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار