فرماندار مشگین شهر؛

فرهنگ سازی در زمینه ی حفظ منابع طبیعی باید در اولویت مسئولان باشد

فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت: فرهنگ سازی در زمینه ی حفظ منابع طبیعی باید در اولویت مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،میر علی رحیمی زاد، فرماندار مشگین شهر در جلسه ی هماهنگی هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری با بیان اهمیت حفظ منابع طبیعی برای نسل های آینده افزود: منابع طبیعی یک هدیه ی الهی است و باید در نگهداری این ثروت ملی تمام تلاش و همت خود را بکار ببندیم.

وی با توصیه به مسئولان و تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه های مردم نهاد و رسانه های جمعی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در زمینه ی حفظ منابع طبیعی و نگهداری درختان کاشته شده باید در اولویت مسولان و مردم قرار گیرد.

فرماندار مشگین شهر با تشریح اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی اظهار داشت: منابع طبیعی منحصر به حفظ گونه های مختلف گیاهی نبوده بلکه حفظ منابع طبیعی یعنی حفظ منابع آبی و خاکی را نیز شامل می شود.

رحیمی زاد با انتقاد از عملکرد برخی مدیران در زمینه حفظ منابع طبیعی گفت: در صورت واگذاری اراضی ملی به بهانه های مختلف و نابودی منابع طبیعی با مسولان خاطی برخورد بدون اغماض و قانونی خواهد شد.

وی در ادامه نیز خطاب به شهرداران گفت: شهرداری ها باید به نهاد تولید کننده نهال در سطح شهرها تبدیل و گونه های متناسب با ساختار آب و هوای شهرستان را تولید، کاشت و پرورش نمایند و در نگهداری درختان کاشته شده نهایت دقت و برنامه ریزی را داشته باشند.

انتهای پیام/ح

منابع طبیعی یک هدیه ی الهی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.